2.6

The Two Faces of January

En thriller centrerad kring en bedragare, hans fru och en främling som tillsammans försöker fly ett främmande land efter att en av dem misstänks för mordet på en detektiv.

Originaltitel The Two Faces of January
Regissör Hossein Amini
Manus Hossein Amini
Genre Drama, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Viggo Mortensen, Kirsten Dunst, Oscar Isaac, Daisy Bevan, Yigit Özsener, David Warshofsky, Omiros Poulakis

Skapad 2019-12-09 av ehansi
The Two Faces of January är höstens romantiska thriller med ingredienserna triangeldrama, mord och grekiska öar. Filmen är baserad på boken med samma titel skriven av Patricia Highsmith och Hosse...   Läs mer »

2018-12-23
Värdelös. Som värsta sortens 90-talsthriller.
92axha10
2018-12-18
Okej thriller som inte gör något djupare intryck
J.Voorhees
2017-06-12
Spännande film med bra skådespelare så som Viggo Mortensen, men manuset förstör det hela..
DukeIgthorn
2017-03-12
Thriller av tidig Hitchcock-modell.
Christofer
2017-01-14
I total brist på annat att se för stunden så dög det rätt okej. Ett hyfsat manus och med en ovanlig miljö och tidsepok blev det mer intressant än om det hade varit USA i nutid. På gränsen mellan 2 och 3- men jag väljer att höja.
Rele
2017-01-09
En film med spännig. Manuset är inte bra och storyn är inte alls lika bra som i boken. Viggo är en duktig skådespelare och han höjer betyget till en tvåa.
kexchokladet
2016-12-26
Detta gav inte mig mycket. Segt sa Bull.
Poker-Mange
2015-08-24
Imponerande miljöer! Originellt med grekiskt 60-tal på film, resultatet sticker ut och är över normen. Riktigt snygg rulle, men det stannar vid lovorden för miljöerna, själva storyn är tunn och svag. Detta har gjorts många ggr förr. Svag tvåa.
Zebulonm
2015-08-07
Lite väl seg då o då
2015-05-24
En helt okej thriller som samlar ihop några extra poäng för stil, snygga Greklands-miljöer och tre duktiga skådespelare. Men intrigen känns hela tiden lite för långsökt, och det blir inte bättre av att det hela är ganska osmidigt berättat, i synnerhet i början. Det finns förvisso ingenting här som är jättedåligt, men i slutändan är det en lite för ordinär film. Stark tvåa