3.4

The Tulse Luper Suitcases: Vaux to the Sea

Berättelsen om Tulse Luper, vars liv rekonstrueras via bevis från 92 resväskor. Han är författare och projektledare och hamnar konstant i fängelser världen över; från södra Wales till Moab i Utah, via Antwerpen, Vaux, Budapest, Kyoto och Manchuriet.

Originaltitel The Tulse Luper Suitcases: Vaux to the Sea
Regissör Peter Greenaway
Manus Peter Greenaway
Genre Äventyr, Biografi, Drama, Komedi, Krig, Romantik, Thriller, 2000-tal
Skådespelare JJ Feild, Raymond J Barry, Valentina Cervi, Marcel Iures, Steven Mackintosh, Jordi Mollà, Drew Mulligan, Ornella Muti, Anna Galiena, Ronald Pickup, Franka Potente, Isabella Rossellini, Maria Schrader, Francesco Salvi, Ana Torrent

JimCarrey
2013-03-20
En höjdpunkt i Greenaways beskrivning av sin beskrivning av lupers försök att sortera in världen i världen.
Arensberg
2009-11-26
faan alltså, ibörjan var jag lite kritisk och tänkte att det var den svagaste länken i tulsetrilogin, men mot slutet alltså FAAN vad den tar fart, sista 20 minutrarna ä ju faan fenomenala, greenaway lyckas ta mig 17 igen!
skitbad
2008-04-05
Inte lika hel-fantastisk som Moab Story, den här har några kortare svackor, men i slutändan är även denna otroligt bra.
Reichenau
2006-01-31
det finns tre filmer
Östpackarn
2005-12-25
finns det två? fast med olika namn?