The Truth About Charlie

Nyinspelning av filmen "Charade" från 1963. En ung kvinna kommer till Paris för att berätta för sin man att hon vill skiljas. Hon upptäcker att mannen är död och att alla deras pengar borta. Läget blir mer kritiskt när en man dyker upp och kräver sin del av de försvunna pengarna.

Originaltitel The Truth About Charlie
Regissör Jonathan Demme
Manus Peter Stone, Jessica Bendinger, Jonathan Demme, Steve Schmidt
Genre Thriller, Mysterium, 2000-tal
Skådespelare Mark Wahlberg, Tim Robbins, Thandie Newton, Stephen Dillane, Ted Levine, Christine Boisson, Lisa Gay Hamilton, Olga Sékulic, Simon Abkarían, Sakina Jaffrey, Park Joong-hoon

RustyFilm
2016-12-11
Jonathan Demme har regisserat det här, alltså regissören av När Lammen Tystnar. Trodde nog att det skulle va omöjligt att göra nått så här sanslöst dåligt med en sån erfarenhet i ryggan. Nått så här oredigt vet jag inte om jag sett tidigare. Finns något positivt i filmen? Ja, möjligen bakgrundsmiljöerna från Paris.
2014-11-12
Det första som slog mig när jag hade tittat ca 30 min var att detta skulle kunnat bli en perfekt pjäs eller en perfekt fransk film med franska skådisar på franska. I sitt nuvarande skick är det inget speciellt. Jag skyller på regissören Ted Demme för han misshandlar detta manuset medvetslöst. Man kan tro att detta är regisserat av en filmstudent. 1+
ClintanTheKing
2014-02-08
En nyinspelning och nästan kopia av originalet som aldrig är ens i närheten av samma standard. Men trots allt, Thandie Newton och Mark Wahlberg gör helt okej ifrån sig.
Blink182
2008-09-29
Jävlar va dålig den va.
Scooterpie
2008-02-21
Haha, vad håller Marky Mark på med?
bisaoh
2008-02-20
Gillade stämningen, men regi, manus och Walhberg, som jag vanligen gillar, är helt felcastad..
jonbo
2007-04-18
Wahlberg är fel ute och Demmes regi funkar inte, jobbiga vinklar. Man kan sammanfatta filmen som ett misstag.

2007-01-14
Ops, kan det verkligen bli mycket sämre? Med ett affischnamn som Mark Wahlberg samt ett lyckat omslag och en till ytan spännande handling hade man förväntingarna på att detta åtminstone skulle vara en film i mängden. Men nej, det här är skit rakt igenom. Wahlberg passar inte in i sin tilldelade roll och manuset känns i längden trist. Ett varningens finger för denna film.
Moonlighting
2006-11-09
Grov misskalkylering av Demme. Orginalets franska och tidstypiska lekfullhet fungerar illa här. Mark Wahlbergs lätt förstoppade rolltolkning räddar inte dagen.
Sammy_M
2006-07-22