2.3

The Trust

Stone och Waters är två poliser med tråkiga administrativa jobb. När Stone hör om en heroinlangare som snabbt kunnat betala sin extremt höga borgen, planerar de att hitta källan till en sådan stor mängd kontanter. Genom noggrant polisarbete finner de ett specialbyggt bankvalv i frysrummet längst in i en liten livsmedelsaffär, och bestämmer sig för att länsa det. När de upptäcker vad valvet egentligen innehåller är det för sent att backa ur.

Originaltitel The Trust
Regissör Benjamin Brewer, Alex Brewer
Manus Benjamin Brewer, Adam Hirsch
Genre Kriminalare, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Nicolas Cage, Elijah Wood, Sky Ferreira, Eric Heister, Alexandria Lee, Ethan Suplee, Kenna James, Steven Williams, Carl Windom Carlito, Jerry Lewis, Kevin Weisman, Keston John
Filmnummer 120966

2016-12-13
Cage är så galen så som man vill honom, synd att inte manuset vart lika rafflande. En sorts heist-thriller som inte riktigt lyfter.
Zok
2016-10-16
Bland det bästa som Cage har gjort på länge. Även om det saknas något för att lyfta till nästa nivå.
Halofreak92swe
2016-10-04
Överraskande schysst rulle! Cage är bra som alltid. Intressant, bra tempo dock tråkigt slut.
siggelund
2016-09-17
Svag tvåa. Den håller inte ihop manusmässigt, stämningsmässigt eller skådespelarmässigt.
ulpe01
2016-09-03
Lite förutsägbar men bättre än jag förväntat mig. Cage är lagom galen och Elijah funkar bra.
norenorama
2016-06-13
Hatade slutet, inte sevärd.
krusbjorn
2016-06-12
Både intressant och spännande med ett hyfsat bra slut. Stabila insatser från både Cage och Wood. Trots den korta speltiden gick det dock stundtals lite för långsamt.
fridenpaden
2016-05-15
Det här var ju en riktig höjdare! En grym Cage på topphumör och Elijah när han är som bäst (alltså är jäkla dum och irriterande snubbe). Bra tempo, bra score. Kommer nog tyvärr att glömmas bort av den stora massan om den över huvud taget blir uppmärksammat till att börja med.
jonbo
2016-04-20
Trodde detta skulle vara ännu en av Cage's senare b-filmer, men blev positivt överraskad. Cage lyfter filmen med sitt sedvanliga manér. Manuset kanske hade behövts slipas lite till, men det funkar för stunden.
DIProgan
2016-04-18
Tråkigt slut sänker en annars ok rulle.