3.2

The Trotsky

Leon Bronstein är en ung student som får för sig att han är reinkarnationen av den ryske revolutionären Lev Trotskij.

Originaltitel The Trotsky
Alternativ titel Le Trotski
Regissör Jacob Tierney
Manus Jacob Tierney
Genre Komedi, 2000-tal
Skådespelare Jay Baruchel, Geneviève Bujold, Anne-Marie Cadieux, Colm Feore, Emily Hampshire, Michael Murphy, David Julian Hirsh, Liane Balaban, Kaniehtiio Horn, Jessica Paré, Tommie-Amber Pirie, Saul Rubinek

YouAreNrIchi
2018-03-06
Så himla mysig! Bevis för att en bra konstruerad film kan ha hur knäpp premiss som helst.
JimCarrey
2012-11-11
nja.. seg. tråkiga "poänger"
Podpolkovnik
2012-02-10
Mysig film. Men som trogen Marxist-Leninist i den store kamrat Josef V. Stalins tradition måste jag ge filmen en 3:a istället för en 4:a.
FarbrorKit
2011-12-13
Det här med att det är ett större emotionellt paatos med massa ungdomar som strejkar än när huvudkaraktären och hens love interest har "emotionella scener" tillsammans, det är rätt fett. Öh. Men det kanske bara är jag. :D
altemark
2011-06-03
Sinnsyk bra idé som faktiskt genomförs bra, sen börjar det blandas ihop kärlek på ett sätt som inte alexandra kollontaj skulle godkänt och till slut blir det plattakonf medelst utdragen studentfack-kamp (som iofs fortfarande är en bra idé). Sevärd! Minns Kronstadt!
Terran
2010-12-05
"Socialism-romantiken" är urhärlig, gillar Kanada mer nu än någonsin. Tyvärr kan jag inte ge filmen mer än en trea då jag inte blev sådär jätteimponerad av storyn i övrigt, samt att karaktären Leon inte riktigt föll mig i smaken.
apskrap
2010-11-15
Så. Charmigt. omg!
PallePuck
2010-11-10
En stundtals glimrande film med fina skådespelarinsatser, men den faller alldeles för djupt ner i patetik för att tilltala mig. Tråkigt, den kunde varit lysande.
Papagiorgio
2010-11-07
Svårbedömd film... men skulle nog varit bra även om det inte var Trotskij. Trevlig och välgjord med en ny twist på en klassisk genre utan att bryta mallen. Och höga poäng för vänsternörderi :-)
Spidde
2010-10-26
Rolig, intressant och smart film med en duktig Jay Baruchel i huvudrollen. Årets utan tvekan skönaste ungdomsfilm! Läs min recension på finpop.blogspot.com