The Trip to Greece

Rob Brydon och Steve Coogan fortsätter sin kulinariska odyssé, som går i Odysseus fotspår och reser från Troja till Ithaca.

Originaltitel The Trip to Greece
Regissör Michael Winterbottom
Manus Rob Brydon, Steve Coogan
Genre Drama, Komedi
Skådespelare Rob Brydon, Steve Coogan, Claire Keelan, Rebecca Johnson (II), Cordelia Bugeja, Michael Towns, Tim Leach, Tessa Walker, Kareem Alkabbani, Marta Barrio, Richard Clews

2023-02-03
Det märks verkligen att det tog slut på humor här. Blir väldigt konstlad och inte alls underhållande i slutet. Mer sliskigt klyschig än föregående. Första halvan hade jag kunnat ge en svag tvåa, men slutet drar ner betyget till en stark etta.
Dream
2023-01-06
Vi byter land sen samma dynga igen typ.
Starlette
2021-06-21
Helt okej. Men absolut inte lika rolig som tidigare filmer. Den här försöker vara mer seriös och djup. Föredrar dessa med mer humor.
2021-05-05
Fortsätter vara sådär småtrevlig som dom andra, men jag har nog kanske börjat tröttna lite vid det här laget. Men samtidigt så blir det lite fint på sina ställen och sådär. Stabilstark tvåa.
2021-01-08
Bättre än den förra filmen, och den står sig bra i jämförelse med de två första också. Jag tycker framför allt att Brydon är i bra form denna gång. De grekiska miljöerna har man fångat på ett väldigt inbjudande vis dessutom. Annars är förstås formeln densamma som tidigare, och det är väl kanske enkelheten i den som gör att den fortfarande håller. Konversationerna är helt enkelt fortsatt roliga
2021-01-06
Nu tycker jag att de två herrarna ryckt upp sig ett snäpp, denna gång var det mer roande. Scenen med servitrisen var höjdpunkten, annars var det rätt nöjsamt att se dem sitta och äta och konversera. Underbara bilder får man på köpet, men att sitta i en bil med Rob sjungandes måste vara en pärs för sig. Mycket humor, men också en släng av allvar smög sig in.
Ghostface
2020-11-16
Lite småputtrande med småputtrande dialoger i ett småtrevligt lagom torrt samspel. Det hade varit mer dynamiskt om de hade ätit på andra platser än lyxrestauranger där de äter samma rätt om och om igen som det känns.
Arensberg
2020-07-12
verkligen lustigt hur mkt dessa har dalat alltså, från 5a, 4a, 3a och nu är vi nere på en 2a, så jävla besviken! men kollar man eftertexterna så fattar man ju hur jävla få som jobbat med detta, bara en billig film för att få ut pengar!! dom första var underbara nu är konversationerna verkligen bara "vi sjunger en låt, säger ett skämt" inte ens några bryggor!! och när ALL musik redan är typ använd filmmusik av nyman och glass... asså jag blir så trött, sånt ovärdigt slut på detta!! så grund!!