2.9

The Triangle

När hans skepp med besättningar försvinner i en allt snabbare takt bestämmer sig en rik skeppsredare från Florida för att ta reda på hemligheten med Bermuda-triangeln en gång för alla. Han handplockar en brokig skara experter för finna sanningen. Ju mer information gruppen lyckas få fram desto märkligare saker händer...

Originaltitel The Triangle
Regissör Craig R Baxley
Manus Dean Devlin, Rockne S O'Bannon, Bryan Singer
Genre Drama, Action, Thriller, Äventyr, Mysterium, Mini-serie, 2000-tal
Skådespelare Sam Neill, Michael E Rodgers, Eric Stoltz, John Sloan, Charles Martin Smith, Lou Diamond Phillips, Bruce Davison, Catherine Bell

ThePatient
2021-08-29
Känns som en byggnadsarbetare som lovar fina saker, men under projektets gång märker man att det är en amatör som ger en ett riktigt fulbygge -- fullt av genvägar, allt sitter ihop lite skevt. I slutändan håller filmen samman i alla fall, och grundtanken gör det till en OK berättelse.
Merwinna
2016-01-18
Intressant och vetenskapligt eller "vetenskapligt". Mycket att klura på, om man är lagd åt det hållet. Annars tyckte jag att det var roligast i början, när alla möjligheter var öppna och Bermudatriangeln fortfarande var något mystiskt och kanske magiskt, och där flera hundra år gamla fartyg och deras besättningar plötsligt dök upp... Mot slutet blev det för komplicerat för att vara riktigt underhållande och engagerande mera. Man kan dra en parallell till serien "Lost" i detta. När det blev för mycket fysik och vetenskapsmän, försvann mystiken och spänningen. Välproducerat och bra skådespeleri är det hur-eller-hur. Sam Neill var som alltid stilig och fantastiskt bra!
2014-11-30
Här i denna miniserie på tre avsnitt har vi Dean Devlin och Bryan Singer i producentstolarna och massor av miljontals amerikansk dollars har man använt i denna produktion. Vad hjäper det dock när man tar upp ett ämne så ooriginellt som Bermudatrianglen och dessutom gör det med ett ointressant manus och föredettingar i rollerna. Det är snyggt men...
Hypostas
2013-12-09
Svag trea. Hyfsad underhållning, även om vissa grejer är lite väl korkade.
Noseman2005
2013-10-22
Många luckor och logiska missar, men välgjort i övrigt och överlag hållbart för ett par, tre stunder i TV-soffan. 5/10
Ima_Tree
2012-01-02
Som skräpmat. Stillar något sorts behov för en stund, men är om ärligheten ska fram riktigt skruttigt. Lou Diamond Phillips dilemma med barn som kommer och går blir nästan svart komik.
Robkiller
2011-07-14
Sett som en väldigt kort tv-serie så är den helt ok... intressant tema.. lagom mystisk... inte direkt film kvalitet på saker som effekter men det duger... regin,skådespelarna och produktionen som sådan är tillräckligt bra för någonting sånt här... förvänta er inte en budget som en Hollywood film dock.
Totenkopf
2010-12-12
Var ett tag man såg den, men den kändes lika bra den här gången, drygt fyra timmar går väldigt fort.
Count_Duckula
2010-12-05
Småunderhållande titt som tätt, men man tittar mest för att få upplösningen, som visar sig lösas upp av den ofantliga röra som manuset består av. Sen att alla skådisar förutom Sam Neill överspelar alternativt bara är dåliga (barnskådisarna är de sämsta jag någonsin sett!) gör ju inte saken bättre. Kan ej rekommenderas, önskar jag inte slösat bort 4h på det här.
tatsujin
2010-08-30
Småfascinerande faktiskt, på ett lite sci-fi nördigt sätt. :)