1.5

The Traveler

Det är julafton i en liten stad och sheriffen möter under nattskiftet en mystisk främling som kallar sig Mr. Nobody.

Originaltitel The Traveler
Regissör Michael Oblowitz
Manus Joseph C Muscat
Genre Thriller, Skräck, 2010-tal
Skådespelare Val Kilmer, Camille Sullivan, John Cassini, Denyc, Chris Gauthier, Nels Lennarson, Paul McGillion, Dylan Neal, Zachary Throne, Sierra Pitkin

fridenpaden
2021-04-02
Varför fick jag för mig att det här var en tidsresefilm? Sanningen är att den bara var skräp.
Pedro
2014-06-16
Håller med föregående talare - filmen börjar lovande och en något kuslig stämning börjar byggas upp. Men sen går det utför: för många och för utdragna dödsscener, irriterande karaktärer och ett uselt slut. Nej, denna film kan man lika gärna undvika.
Djason
2014-03-18
Val Kilmer har varit på dekis i många år nu och denna film är inget undantag. Börjat lite så där spännande för att se sedan gå över i en äcklig orgie av blodiga dödsscener.
Robkiller
2013-08-05
En okänd man traskar in på en polisstation och erkänner mord, men på vem och varför.... handlingen är väl inte helt tokig, men tyvärr är genomförandet uselt... Val Kilmer ser väldigt trött ut som i de flesta filmer nuförtiden.. regin är konstig och filmen tar sig aldrig riktigt... började ok.. men i slutändan var väl det här inte mycket att se alls.
JimCarrey
2013-03-27
Ok skräckis
Murvel48
2013-02-23
De onödigt utdragna dödsscenerna och alla upprepningar drar ner betyget. Snudd på etta. Hur kunde Val Kilmer låna sig till detta?
Raggarn
2012-11-06
Jag tycker första 30 min är riktigt bra med en obehaglig stämning. I samma veva knappar jag in på filmtipset och upptäcker att jag har en rekommenderad 1a på denna. Och jag fattar inte då inte hur alla kan ha så dålig smak. Jag kommer ganska snart förstå varför. Helt plötsligt tappar man konceptet helt. En skräckis är alltid uppbyggd på klichéer men det finns gränser. Den ena dummare än den andre, "vi delar på oss" scenariot, enormt långa slowmotionscener som bara finns med som utfyllnad. Överfalls scenen får man väl se 18 gånger. En sån här film är beroende av en riktigt bra tvist mot slutet, men den uteblir också. Jag satt väldigt länge ock spekulerade i om alla redan va döda eller om allt bara händer i en psykopats hjärna. Nu känner jag mig bara dum.
TheHorrorfan
2012-04-08
Stängde av för att den var så dålig.
-Mysen-
2012-04-07
undvik denna! Fy så dåååålig!
Cim-Inc
2011-08-21
Valk Kilmer är kanon, men filmen i sig är....smått usel!