2.6

Översättarna

Nio översättare, anlitade för att översätta den efterlängtade sista boken av en bästsäljande trilogi, är instängda i en lyxig bunker. Men när de första tio sidorna av den topphemliga boken dyker upp på nätet blir drömjobbet en mardröm - tjuven är en av dem och förlaget är redo att göra vad som krävs för att avslöja honom - eller henne.

Originaltitel Les traducteurs
Alternativ titel The Translators
Regissör Régis Roinsard
Manus Régis Roinsard, Romain Compingt, Daniel Presley
Genre Drama, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Olga Kurylenko, Alex Lawther, Riccardo Scamarcio, Sidse Babett Knudsen, Lambert Wilson, Patrick Bauchau, Eduardo Noriega, Frédéric Chau, Maria Leite, Miglen Mirtchev, Sara Giraudeau, Anna Maria Sturm, Jade Phan-Gia, Manolis Mavromatakis

KyLLo
2023-11-08
En väldigt pladdrig fransk film. Ibland hinner skådespelarna knappt andas mellan replikerna, vilket är väldigt onaturligt och ger ett teatralt intryck.
Albion
2023-11-07
En film där idén är bättre än slutresultatet. Det finns en intrig och bra twist som funkar någorlunda men det finns en hel del som skaver också. Det saknas kemi och känsla till exempel. Betyget blir en svag 3;a, 3-
JD
2023-10-13
Alla de tre genrer som den här filmen förenar - film om litteratur, pusseldeckare, kuppfilm - är svåra att göra bra och den här lyckas inte i någon av dem.
idaho1981
2021-05-29
Spännande med en del oväntade vändningar. Bra karaktärer och skådespelare.
svältaren
2020-11-20
En hyfsat spännande historia som får medlemmarna i min yrkeskår att framstå som just så begåvade, dedikerade och vansinniga som vi är :-)
päronanton
2020-08-14
Rörig i början men tog sig och blev bra ju längre den pågick. Olga Kurylenko är riktigt bra!
TimBuckley
2020-07-08
Över förväntan - men berättas med fel kronologi. Lawther bör kunna ha en expanderande karriär framför sig - även bortom netflix.