2.6

The Tomorrow War

En familjeman värvas för att kämpa i ett framtida krig där mänsklighetens öde förlitar sig på hans förmåga att konfrontera det förflutna.

Originaltitel The Tomorrow War
Regissör Chris McKay
Manus Zach Dean
Genre Action, Äventyr, Science Fiction, 2020-talet
Skådespelare Chris Pratt, Yvonne Strahovski, J K Simmons, Betty Gilpin, Sam Richardson, Jasmine Mathews, Edwin Hodge, Ryan Kiera Armstrong, Keith Powers, Mary Lynn Rajskub, Mike Mitchell, Jared Shaw, Alexis Louder, Rose Bianco, Seychelle Gabriel, Alan Trong, Chibuikem Uche, David Maldonado

_lucifer_
2022-04-20
Iden är kul, men utförandet är katastrofalt dåligt bitvis. Man kan ju försöka hålla sig till några grundläggande fysiska lagar även om man gör en SciFi om den skall vara lite trovärdig. Chris Pratt är proffsig som vanligt men manuset är bara för tarvligt. Hade kunnat vara betydligt bättre.
HerrNenne
2021-11-04
Bra alien-popcorn. In med tidsresor, och väljer att maskera allt krux som följer med det med att helt enkelt inte förklara något. Det funkar bra och man kan lugnt koncentrera sig på filmen som luktar väldigt mycket 90tal.
Afflicter
2021-10-31
Lånar ganska mycket från andra sci-fi-filmer som Aliens och Starship Troopers, men lyckas ändå vara tillräckligt mycket sitt eget koncept. Pluspoäng för hur man i framtiden övertygar världen år 2022 om att mänskligheten behöver hjälp.
best_jeppe
2021-08-04
Ganska töntig på många sätt men ändå ganska underhållande och jag hade aldrig tråkigt. Skönt att se en stabil actionfilm som inte är en superhjältefilm. Stabil 3a.
best_jeppe
2021-08-04
Paramis
2021-07-27
Chris Prat är en väldigt dålig skådis! Chaning Tatum hade passat 100gånger bättre. Att 1 familj räddar världen storyn får mig att kräkas.
RichardEk
2021-07-22
En film som är lika delar töntig som medryckande. Med nästan kirurgisk exakthet är filmen egentligen inte om en förestående apokalyps utan om den amerikanska generationsövergripande kärnfamiljen med mannen solitt positionerad i dess origo. Det verkar nästan vara ett tick hos drömfabriken att alla katastrofer på något sätt för kärnfamiljens medlemmar närmare varandra i en patriarkal struktur (’2012’, ’Independence Day’, ’The War of the Worlds’ osv.). Som actionfilm har den sina stunder, även om den inte når upp till exempelvis ’Starship Troopers’ och tekniskt håller den god nivå (den var tänkt att bli en biofilm men såldes sedan för streaming så dess budget var nog förhållandevis stor).
schygge
2021-07-20
Hur man får amerikaner att bry sig om miljön?
fridenpaden
2021-07-20
Coola läskiga aliens, men det är typ allt. Gillade slutet också även om de tar ett ganska drastiskt och farligt beslut som i verkligheten knappast skulle ha funkat.
jezebel
2021-07-17
Chris Pratt har blivit en form av garanti för en dålig film. Med den utgångspunkten så är det här faktiskt en helt okej film i sin genre (barnfilm för vuxna?). Helt oläskig men ändå rätt obehagliga monster. Det blir såklart helsnurrigt med tidsreseaspekten men det här är ju inte någon film som gör anspråk på att berätta en storslagen historia så det störde mig föga. Se den om du vill vara i en fantasivärld en stund och inte blir heller blir allt för tokig av sumpiga manus.