2.4

The Sweeney

Baserat på den brittiska 70-talsserien om en tuff snut inom Londonpolisen.

Originaltitel The Sweeney
Alternativ titel The Crime
Regissör Nick Love
Manus Nick Love, John Hodge
Genre Drama, Action, Kriminalare, 2010-tal
Skådespelare Damian Lewis, Hayley Atwell, Ray Winstone, Allen Leech, Alan Ford, Steven Waddington, Steven Mackintosh, Ben Drew, Kara Tointon, Paul Anderson

Grillo
2017-09-22
Hade förväntat mig något med mer självdistans än det här ultraseriösa glorifierandet av polisbrutalitet. Dessutom en irriterande blå ton över hela filmen.
hortholm
2017-07-20
Gammal hederlig rå deckare i engelsk tappning.
sawa
2016-07-22
Full fart, fast föga trovärdigt.
spielmitmir
2015-05-02
Gah! Blir bara förbannad! Vem känner minsta sympati för en lönnfet, dräggig, självgod och brutal polis som springer runt och slår sönder saker och slår folk på käften?! Och som dessutom får hållas? Ska vara någon slags hjälte? Idiotfilm! Pinade mig igenom den enbart för Damian Lewis skull, som är min favoritskådis. Och han levererar som vanligt! Hans pondus och välskräddade kostymer räddar filmen de få minuter han medverkar. Annars total wreckage!
celec
2014-02-07
lite småcoolt top gear skulle göra bilscenerna till filmen det gick som det gick
2013-09-16
Det är något speciellt med hårda franska eller engelska polisrullar då det är en helt annan attityd än de amerikanska. Den här var kanske inte så tuff som jag hoppats på, men det är bra underhållning och Winstone är perfekt i huvudrollen.
jingoo
2013-07-14
Förutsägbar polisfilm. Man vet om det kommer går bra eller dåligt för huvudpersonerna långt innan det händer, det läggs upp lite väl tydligt. Skjutscenen på Trafalgar Square kändes gaaanska inspirerad av Heat.
Brouhaha
2013-06-16
Helt klart värt en 3'a. Winstone är ju lite smådryg ibland, men actionscenerna är så bra att det inte gör något. Och om inte annat så bör den ju ses för biljaktsscenen med XFR'en, samt för Atwells medverkan.
bryngel
2013-04-02
Naturligtvis är Winstone jävligt hård och cool (som Vikinget här tidigare slirade om) han är en manlig, tuff, jävla hårding och jag älskar honom. Undrar om det inte får bli en fyra när jag fått smälta detta lite.
chris_lambert_
2013-03-30
Stark trea. Badass brittiskt polisspänning man aldrig tröttnar på.