2.5

The Squad

Serge Buren och hans specialstyrka är ökända för att ofta gå över gränsen för att upprätthålla lagen i Paris undre värld. Något som inte ses med blida ögon av den nye polischefen, som har flera anledningar att hata Buren. När så en kupp slutar i mord och ett stort bankrån förvandlas till ett blodbad hamnar Buren i kylan. Samtidigt inser han att kuppen bara är en del av en mycket större brottsplan och att bara hans specialstyrka kan förhindra katastrofen - även om det kräver att de måste överträda de finkänsliga lagarna med bulldozer?

Originaltitel Antigang
Alternativ titel The Sweeney: Paris
Regissör Benjamin Rocher
Manus François Loubeyre, Tristan Schulmann
Genre Drama, Action, Kriminalare, 2010-tal
Skådespelare Jean Reno, Caterina Murino, Alban Lenoir, Stefi Celma, Oumar Diaw, Sébastien Lalanne, Thierry Neuvic, Jean-Toussaint Bernard, Jakob Cedergren, Sabrina Ouazani, Féodor Atkine, Stephen Scardicchio, Michaël Troude, Karl Amoussou, Frédéric Dessains
Filmnummer 120439

2017-05-27
Fransk action gjord efter mallarna om hur en typisk fransk action ska vara, varken mer eller mindre. Underhållande och ologisk med en åldrad lite trött Reno.
Adoniram
2017-03-30
Jean Reno i all ära, och skön fransk stämning, men som helhet varken särskilt originell eller pigg.