3.2

The Song of Lunch

En dramatiseringen av Christopher Reids dikt "The song of lunch" med Alan Rickman och Emma Thompson. En berättelse om bokredaktören som - 15 år efter deras uppbrott - möter sin forna kärlek under en nostalgisk lunch på Soho-restaurangen de brukade äta på. Medan vinet flödar minns paret sin misslyckade relation.

Originaltitel The Song of Lunch
Regissör Niall MacCormick
Manus Christopher Reid, Niall MacCormick
Genre Drama, Kortfilm, 2010-tal
Skådespelare Emma Thompson, Alan Rickman, Joseph Long

mammene
2012-06-25
Nostalgiskt, vackert, tragiskt och mästerligt utfört av två favoritskådisar. Ett intressant utförande. Stark trea.
yrkeschaufföre
2012-06-03
Nu har jag försökt två gånger men det ger mig inget, trots det en svag två tack vare två favoskådisar.
Mikka
2012-05-29
Nej, jag gillar det inte alls. Visst är Alan Rickman charmig och båda skådespelarna är bra, men formatet funkar inte för mig. Det är ordentligt drygt, tråkigt och känns ganska meningslöst. Svag tvåa.
Cftbl
2012-02-08
Långtråkig. Kan inte hjälpa det, Alan Rickman har en fantastisk röst men det blev bara så monotont och ospännande.
emilstjernholm
2012-01-23
Ett snyggt formexperiment som för en gångs skull slår väldigt väl ut. Briljant.

2011-09-19
Rickman & Thompson...behövs inte sägas så mycket mer!
HerrArne
2011-08-14
Så välavvägda ord, så utomordentligt genomtänkt framfört. En aning statiskt men ändå en klar fyra.
Razzel
2011-08-14
Aningen pratigt och såsigt med sitt enväga voice over-resonemang men med bra skådespeleri (som väntat) och en mkt vacker Thompson landar denna på en stabil trea.
Ninonette
2011-08-08