3.2

The Silence

Under en extrem värmebölja försvinner den 13-åriga Sinikka under exakt samma omständigheter som en flicka 23 år tidigare. Den pensionerade polisen Krischan är fast besluten om att lösa det fall han förra gången misslyckades med.

Originaltitel Das letzte Schweigen
Regissör Baran bo Odar
Manus Baran bo Odar
Genre Drama, Kriminalare, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Ulrich Thomsen, Claudia Michelsen, Oliver Stokowski, Sebastian Blomberg, Wotan Wilke Möhring, Karoline Eichhorn, Katrin Sass, Burghart Klaussner, Roeland Wiesnekker

BrutusBeefcake
2017-01-20
Tråkig, ointressant, seg och långdragen. Det finns onekligen kvalitè här, oftast mer än bland mina andra ettor, men när man bara sitter och väntar på att filmen skall ta slut så är det väldigt sällan något positivt, underkänt. (3+/15)
Ondskapt
2013-10-03
Som en välgjord TV-rulle med ett par mörka penseldrag. Gillar sättet de slutar det hela på, men vägen dit kantas av ett par småsaker som stör helheten.
JimCarrey
2012-11-28
En gripande berättelse om en vänskap som är starkare än allt

2012-08-19
Ruggigt skådespel som lyfter hela filmen.
Nemralis
2011-07-12
Det är riktigt snyggt filmat, men i övrigt lyckas inte berättelsen gripa tag på riktigt. Filmens protagonister blir aldrig särskilt intressanta och storyns utveckling möter inga riktigt nerviga stunder. Manuset hade behövt några omskrivningar för att lyfta det här till något utöver det vanlig, nu blir det istället som något skrev bara en snäppet mer ambitiös rulle än en tv-deckare av vanligt snitt. Svag trea.
Ersk
2010-11-28
En genomsnittlig deckare med snäppet högre ambitioner än en generisk tv-deckare, varken mer eller mindre.
Czechflash
2010-11-22
klasse, klasse! En tysk thriller i klass med Antikörper (2005), fast med en värdigare avslutning. Bygger upp stämningen och det obehagliga på ett mycket fint sätt tillsammans med stämningsfull musik och stilrent foto.
KimEkberg
2010-11-08