2.6

The Shack

En sörjande man får en mystisk, personlig inbjudan att möta Gud i ett gammalt ödehus.

Originaltitel The Shack
Regissör Stuart Hazeldine
Manus John Fusco, Destin Daniel Cretton, Andrew Lanham
Genre Drama, Fantasy, 2010-tal
Skådespelare Sam Worthington, Octavia Spencer, Tim McGraw, Radha Mitchell, Megan Charpentier, Gage Munroe, Amélie Eve, Avraham Aviv Alush, Sumire Matsubara, Alice Braga, Graham Greene (II), Ryan Robbins, Jordyn Ashley Olson, Laura MacKillop, Emily Holmes, Derek Hamilt
Filmnummer 122025

vonadel
2019-08-10
Ville se den innan den försvann från Netflix. Tycker det var ett intressant upplägg storymässigt. Tyvärr håller det inte riktigt. Blir lite för mycket sega och intetsägande passager. Får ändå godkänt. 5/10
mammene
2019-02-05
Här ville man vara djup, men det grep inte tag i mig och det gick lite på tomgång.Egentligen var det inget fel på iden, men det gäller att klara den, jag kände att det blev för banalt. Men man fick ihop det på slutet och det räddade en del.
Christofer
2018-11-02
Inte utan brister och det grep aldrig tag sådär ordentligt som jag hade hoppats på, men ändå godkänt. Kan väl dock tycka att man borde kunnat göra lite mer med såpass lång speltid ändå. 3-
Roswall
2018-10-11
Något för lång, något för mycket american-dad, och något övertydlig. Annars finns det mycket intressant här, och det är ett modigt projekt.
Yoki
2017-09-02
Välgjord och intressant film, som jag finner svår att betygsätta. Berättelsen griper inte riktigt tag i mig. Som kristen håller jag med om vissa saker i filmen, medan annat går emot min tro. Man bör enligt mig inte se denna film och dra slutsatsen att detta är kristendom.
NoWireHangers
2017-08-17
Filmen är visuellt välgjord men berättelsen är allt annat än smidig. Det känns mest som en kristen variant av The Celestine Prophecy, där den ena klyschan efter den andra presenteras som om det var en djup visdom. Men några egentliga svar får huvudpersonen aldrig, förutom nån glättig variant av "Guds vägar äro outgrundliga" och en försäkran att Gud älskar honom. Alla djupare och relevanta frågor lyfts överhuvudtaget aldrig. Och det hela håller på i en bra bit över två timmar. Rätt bortkastad tid.