2.3

The Serial Killer - After Alice

För tio år sedan jagade polisen Mickey Hayden den arrogante seriemördaren Jabberwockey. Han lyckades inte fånga honom, och Haydens liv har därefter varit en ren misär, med sprit och ensamhet som trogna följeslagare. När en man brutalt mördas och det visar sig att tillvägagångssättet liknar Jabberwockeys, kopplas genast Hayden in på fallet.

Originaltitel After Alice
Alternativ titel Eye of the Killer
Regissör Paul Marcus
Manus Jeff Miller (I)
Genre Drama, Kriminalare, 90-tal
Skådespelare Kiefer Sutherland, Henry Czerny, Gary Hudson, Eve Crawford, Ronn Sarosiak

Xenox
2012-07-21
Okej thriller.

2007-03-19
ganska flummig men sköna bittra one-liners.
Bear
2006-08-17
Billig tv-filmskänsla. Riktigt genomusel.
ilkka
2006-08-16
Rullen är dålig. Brottsutredare som får diverse syner av att ta i föremål på brottsplatsen har man sett till leda på TV. Den här tillför absolut inget nytt eller originellt.
FlumDum
2006-08-16
rätt så b... jag klarar inte av ljudeffekterna i filmen
angrybeaver
2006-08-16
För rörig och seg! Kiefer Sutherland gör dock bra ifrån sig som vanligt därav en 2:a.
Blink182
2006-07-19
Sutherland spelar bra som vanligt och det är la filmens hållning. Filmen känns ganska originell och meningslös
deceive
2006-07-16
Kiefer Sutherland bra, som vanligt. En av hans bättre roller. Vet inte varför jag fastnade för den här, men det gjorde jag. Jag tycker den hade bra handling, lite rörig, dock, det ska erkännas, men faktiskt bra.
Bomkia
2006-07-15
Mystisk liten film som inte är direkt skrämmande och som inte har några enorma överraskningar. Sutherland spelar mest dräggpolis och det .. funkar väl till en gräns. 2a.
celec
2006-07-15
underhållande för stunden och kiefer gör helt klart en av sina bättre roller. tar en del oväntade vändningar och överrasande bra inom genre för att vara amerikansk.