The Secret Lives of Dentists

En tandläkare med en vänsterprasslande fru, som också är hans kollega, drabbas av hallucinationer kring en jobbig patient. Hallucinationerna ökar med tiden och börjar ge råd om hur tandläkaren ska agera i sitt äktenskap.

Originaltitel The Secret Lives of Dentists
Regissör Alan Rudolph
Manus Jane Smiley, Craig Lucas
Genre Drama, 2000-tal
Skådespelare Campbell Scott, Denis Leary, Robin Tunney, Hope Davis, Cassidy Hinkle

Albion
2020-09-07
En i grunden bra basic film så som det skulle kunna vara lite överallt antar jag. Dessutom kryddad med en skön sidekick i form av Denis Leary. Men det blir ändå lite tråkig dramaturgi i längden och en vecka med magsjuka är aldrig särskilt kul att titta på. Betyget blir en stark 2;a till slut, dvs 2+
sawa
2019-04-23
Så himla ointressant!
AddeColciago
2010-07-25
Här hände det inte mycket! Bra skådespelarinsatser dock, om det nu är värt något i detta fall.
Masjävel
2009-10-09
välspelad och annorlunda drama, seg andra halva, Denis Leary kul i sin biroll
Jodokast
2008-04-14
Ganska överhypad tycker jag. Emellanåt väldigt bra familjeskildring och även själva otroheten skildras på ett bra sätt.
2008-01-16
Leary är grym, och Scott är bra i denna berörande och träffsäkra pärla. Men lite mer dynamik hade önskats. Balanserar mellan en trea och en fyra. (10-/15)
Horibe
2006-09-04
Helt okej amerikansk indepentrulle som lyfts främst av Campbell Scott och Denis Learys härliga skådespelande.
punchdrunk
2006-08-25
Svag svag trea.
AudreyHorne
2006-02-10
Egentligen bara värd en trea, men samtidigt är den väldigt bra och stimulerande på något sätt. De apokalyptiska scenerna med låtsaskompisen är ibland fantastiska.
NikolaiGrinko
2005-09-24
Så himla deprimerande. att bara fortsätta... var tvungen att se ett par avsnitt av arrested development efteråt för att muntra upp mig.