2.6

Secret in Their Eyes

Ray och Jess är två FBI-utredare, som tillsammans med distriktsåklagaren Claire bildar ett tätt sammansvetsat team. Men efter den fruktansvärda upptäckten att Jess tonårsdotter har blivit brutalt mördad, slits trion plötsligt isär. Efter tretton års besatt sökande hittar Ray nya ledtrådar som han tror kan lösa fallet och sätta dit mördaren en gång för alla. Ingen är dock beredd på hur tärande en långvarig önskan om hämnd kan vara på en människas själ. Och var går egentligen gränsen mellan rättvisa och hämnd?

Originaltitel Secret in Their Eyes
Regissör Billy Ray
Manus Billy Ray
Genre Thriller, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Chiwetel Ejiofor, Nicole Kidman, Julia Roberts, Dean Norris, Alfred Molina, Joe Cole, Michael Kelly, Zoe Graham, Patrick Davis, Eileen Fogarty, Lyndon Smith, Kim Yarbrough, Mark Famiglietti, Amir Malaklou, Niko Nicotera, Don Harvey

2018-07-02
Sevärd. Ejiofor och Kidman är riktigt bra. Enligt Filmtipset är det en thriller, men jag skulle snarare säga kriminaldrama.
Rele
2018-06-30
En seg version av en liknande film. Trots flera duktiga skådespelare ger jag en tvåa.
sodomiten
2018-06-30
Bara ännu en vanlig dussinfilm. Fast segare.
2018-06-25
Saknar helt och hållet all nerv och kvalitet som gör originalet så bra och istället känns det bara som en direkt-till-dvd b-thriller. Helt okej sådan, absolut. Men inte mer.
annihilat0r
2017-11-25
"Secret in Their Eyes" är en sevärd kriminalthriller med mystiska toner. Högst applicerbar till några levande ljus under mörka höstkvällar.
Murvel48
2021-04-02
Om jag låtsas att jag inte sett det argentinska mästerverket som är förlaga så kan den här Hollywood-skadade versionen få en svag trea.
Litsne
2017-10-16
Inte en thriller enligt mig. Fram till slutet var jag inne på att det bara var en dålig och långtråkig film, men efter slutet var det bara en film som inte tilltalade mig. Jag skulle kalla det här för en feelbad-film.
asasae
2016-11-21
Lite dryg och lite krångligt att följa tråden i storyn, men upplösningen var bra och jag gillade sista delen av filmen.
Zok
2016-11-20
Stabil thriller.
Christofer
2016-10-23
Delvis bättre än väntat, samtidigt som jag också störde mig på klippningen som flera andra redan har påpekat. En smula platt mot slutet, som hade kunnat göras med mer finess. Annars hyfsad överlag.