2.7

Secret - Hemligheten

Intervjuer och diskussioner med auktoritära författare, filosofer och vetenskapsmän om Lagen av attraktion. Tittaren får lära sig att använda "Hemligheten" i det vardagliga livet.

Originaltitel The Secret
Regissör Drew Heriot
Manus Rhonda Byrne, Skye Byrne, Paul Harrington, Drew Heriot
Genre 2000-tal, Dokumentär

Valarn
2014-04-15
Om något upprepas tillräckligt många gånger blir det en vedertagen sanning.
DeAdEnD
2013-12-29
Inspirerande!
Marrudin
2013-07-01
De pratar en hel det filosofiskt strunt som är svårt att greppa. Intressant ämne, men från denna filmen kan man inte lära sig mycket. Möjligen bli lite motiverad.
annihilat0r
2011-07-19
7/10 2010: Varför vänta? 19/7 2011: Jag har lyckats!
Östpackarn
2011-06-19
effektivt sätt att undfly ansvar för den rika världens strukturella exploaterande av fattiga. patriarkat? nejdå, bara ett gäng negativa tankar. oetisk "dokumentär", snarare propaganda. men den kan inspirera till att fokusera på positiva saker i livet, och det tror jag är bra förstås. att samtidigt påstå att det handlar om någon "uråldrig" hemlighet som Luther King visste om, och Hitler, det är ju bara patetiskt.
ssomiscen
2010-08-18
Usch. Visste att jag skulle avsky denna. Anledningen till att en procent av befolkningen äger 96 procent av resurserna är inte the secret. DET ÄR SJUKT!
Astrojacob
2010-04-20
Borde vara en Femma för det urgamla konceptet, men den positiva hjärntvätten upplevs som alltför enkelspårig och jag får känslan av att känna mig mest misslyckad - med tanke på hur framgångsrika och lyckliga alla verkar, hehe. Kan säkert påverka många människor positivt men kommer inte ifrån att detta trots allt är urgamla tankar som bara slagits in i ny lyxig förpackning. Snyggt ok, men de gamla sanningarna går egentligen bara ut på positiv attityd och positiva affirmationer. Det är väl ändå inget nytt eller? Trea för det positiva budskapet dock. Producenterna blev i alla fall rikare på denna marknadsföring hahahahaha.
diskborste
2009-11-23
Kunde inte den paralyserade killen önska sig en normal röst efter att alla andra kroppsdelars nya funktionalitet gick i uppfyllelse?
Kryxor
2009-10-28
Bra budskap. Sättet det förmedlades på var vidrigt kasst..
laowai
2009-10-15
Fin tanke, sötsliskigt framställd dock..