The Salton Sea

Hon var på fel ställe vid fel tidpunkt och sedan var hon inte alls. Jazzmusikern Danny Parkers fru blev mördad och Danny hade inte makt att förhindra det. Nu är den förtvivlade trumpetaren på dekis, knäckt av livsstilen bland Los Angeles uteliggare. Eller? I Dannys värld är ingenting - och i synnerhet inte Danny själv - vad det ser ut att vara.

Originaltitel The Salton Sea
Regissör D J Caruso
Manus Tony Gayton
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, Mysterium, 2000-tal
Skådespelare Val Kilmer, Luis Guzmán, Danny Trejo, Deborah Kara Unger, Vincent D'Onofrio, Meat Loaf, Anthony LaPaglia, Shirley Knight, Doug Hutchison, Adam Goldberg, Chandra West, B D Wong, Glenn Plummer, Peter Sarsgaard, Azura Skye, Shalom Harlow, R Lee Ermey

Skapad 2019-10-30 av tobiaslindberg
En ensam man sitter lungt och spelar på en trumpet, tillsynes obekymrad över att rummet han befinner sig i står i lågor. Medan han spelar, medveten om att han inte har lång tid kvar i livet, fund...   Läs mer »

Clark
2016-06-25
Speciellt de första 30:minuterna är briljanta med sitt parodiskt-ironiska bildspråk och med en rapp dialog (den premissen skulle det lätt gå att göra en formidabel tv-serie av). D'Onofrio är mycket bra i birollen som Pooh-Bear och med musik av Minnie Riperton i bakgrunden under en metamfetaminsrelaterad langningsscen så blir det inte mycket bättre.
ziferN
2014-08-22
Det är bra, underhållande och något sevärt inom genren men samtidigt är det inget som sträcker ut sig tillräckligt mycket för att vara något man lägger starkt om minnet. Val Kilmer är dock i lysande finform och filmens story är inte direkt dåligt. Typisk trea.
dudson
2013-08-14
Tvär grym film med ett diamant vasst innehåll. Kilmer levererar satans bra!
RichardEk
2013-07-23
Poetisk hämndhistoria kring hämndens och varandets olidliga lätthet. Även om existentialismens grundfrågor inte behandlas explicit, finns de hela tiden närvarande, i dialogen, i scenerna, i färgsättningen, i musiken. Val Kilmer gör en stark om än inte spektakulär insats, och våldssekvenserna är komponerade så att de inte bryter mot filmens melankoliska ton. Ett minnesvärt thrillerdrama.
Screwface
2012-11-07
Vincent "poh-bear" D\\'Onofrio äger i denna film. Val Kilmer visar dock vilken utomordentligt bra skådis han är. Rekommenderas varmt!
Adoniram
2012-10-20
Inte alls tokig med en Val Kilmer från den tid då han fortfarande kunde leverera. En fyra? Tja, kanske nästa gång.
GrandMaster_E
2012-04-21
Ofokuserad och dåligt manus men vissa karaktärer är sevärda.
Dobegirl
2012-03-11
Håller med om att Pooh Bear höjer hela filmen. Han är så äcklig! Sevärd, helt klart.....
PeterTheW
2010-10-21
Ja, D'Onofrio briljerar här. Jag är skeptisk till en början, men den här filmen växer. En stak trea.
fors1984
2010-05-31
Pooh-Bear och JFK-duvorna räddar trean. D'Onofrio är verkligen en kriminellt underanvänd skådis.