3.3

The Rising: Ballad of Mangal Pandey

En film om ledaren Mangal Pandey som ledde myteriet mot det engelska styret i Indien 1857.

Originaltitel The Rising: Ballad of Mangal Pandey
Alternativ titel Mangal Pandey, Mangal Pandey: The Rising
Regissör Ketan Mehta
Manus Farrukh Dhondy
Genre 2000-tal, Drama, Krig
Skådespelare Aamir Khan, Rani Mukherjee, Toby Stephens, Amisha Patel, Kiron Kher, Simon Chandler, Jeremy Clyde, Kenneth Cranham, Albert Welling, Coral Beed, Kiron Kher, Simon Chandler

Ola_Schubert
2012-12-23
Mycket intressant att se en film om Indien under det det Brittiska ostindiska kompaniets välde och början på Sepoyupproret .. Även fast sång och dans numerna oftast inte är helt malplacerade och skickligt utförda, så är de allt för talrika, speciellt på slutet av filmen. En svag fyra i betyg.
Satai
2010-11-09
Bra film. Spännande att se det hela från ett Indiskt håll även om den är lika tillrättalagd som de flesta filmer i genren.

2007-12-15
Mycket ntressant film som dock skulle ha mått bra av att vara en timme kortare och utan de infernaliskt irriterande musiknumren.

2007-02-15
Filmen kändes lite för lång och tråkig. Omväxlande att de i 20-minuters intervaller körde lite musikaliska inslag. Ingen film jag kan rekommendera.
Sammy_M
2006-04-06
Den har vackrar foto och är mkt bra berättad.
ashik
2005-08-22