3.3

The Fundamentals of Caring

Ben är en pensionerad författare som efter en personlig tragedi börjar arbeta som vårdare. Efter sex veckors utbildning möter han sin första kund, Trevor, en svärande 18-åring med muskeldystrofi. En är förlamad känslomässigt, en är förlamad fysiskt, tillsammans gör de en resa till alla de platser Trevor har blivit besatt av när han tittat på de lokala nyhetssändningarna.

Originaltitel The Fundamentals of Caring
Regissör Rob Burnett
Manus Rob Burnett
Genre Drama, Komedi, 2010-tal
Skådespelare Paul Rudd, Craig Roberts, Selena Gomez, Jennifer Ehle, Megan Ferguson, Julia Denton, Bobby Cannavale, Frederick Weller, Samantha Huskey, Bill Murphey, Alan Boell, Alex Huff
Filmnummer 120059

Björkman
2023-12-03
Riktig hjärtevärmande från start till mål. Mysig historia och med humor som är på precis rätta stället, den raka och ärliga typen som inte försöker linda in saker utan tar livet för vad det är. Paul Rudd och Craig Roberts har ett riktigt bra samspel. En liten pärla till film.
SimonLiptone
2021-06-05
Jag kör en 4:a för feelgood, punkt.
skäggtastic
2020-10-15
Överlag okej men ibland lite för förutsägbart givet, kämpade också med att balansera mellan drama och komedi. Humorn var bra, Paul Rudd levererar om man gillar honom. Uppskattar sympatin för de olika karaktärerna och vad det gäller Trevors kamp är det snarare det han går igenom som människa än att han är handikappad som berör och det var lyckat.
2018-08-11
Som en amerikansk indie-light-version av En oväntad vänskap. Förutsägbart och puttrigt. Filmen lyfts av dialogen. (7/15)
vonadel
2017-12-12
Bra film. Paul Rudd fungerar oväntat bra i sin roll. Bra kemi. Tappar aldrig intresset vilket är ett stort plus. 7/10
ekneB
2017-10-07
Den ligger och snuddar på en 4a men föll lite kort för den kunde inte riktigt koppla an känslotrådarna i mig. Väldigt fin film, med väl spelade karaktärer.
Christian.
2017-08-12
Roadtrip-film med en hint av svart humor. Gillart!
HerrNenne
2017-06-30
Det är ganska uppenbart vad den försöker göra, men den gör det snyggt och väcker de känslorna de vill, även om det ibland är väldigt uppenbart och rätt klyschigt. Spela roll.
2017-05-21
Det här har man sett förr, omaka vänskap som växer växelvis, lite strul på vägen och så ger de sig ut på vägarna och träffar på lite udda personer. Sentimentalt emellanåt förstås, men en rätt underhållande film. svag trea!
siggelund
2017-04-14
Snäll feelgood-film. Några okej skämt, mysigt men inte spektakulärt.