2.8

The Revenant

Bart njuter av att vara hemma från Irak. Det enda som lägger en våt handduk över tillvaron är att han inte längre är vid liv, och behöver blod för att inte ruttna. Det hindrar honom dock inte från att söka upp bästa kompisen Joey. Tillsammans ger de sig ut på ett lustfyllt ?killing-spree? som LA sent kommer glömma.

Originaltitel The Revenant
Regissör D Kerry Prior
Manus D Kerry Prior
Genre Komedi, Skräck, 2000-tal
Skådespelare David Anders, Louise Griffiths, Jacy King, Chris Wylde, Clint Jung, Mark Elias, Cathy Shim

Skapad 2019-12-04 av Stygga-Vargen
År 2009 kom zombiefilmen The Revenant, som kanske inte är lika bra som exempelvis George A. Romeros The Night Of The Living Dead eller någon av de andra riktigt stora klassikerna inom zombiegenren....   Läs mer »

2017-10-14
Visst hade man kanske behövt klippa ner filmen en aning men annars är den faktiskt väldigt bra. Den är både spännande, rolig och nyskapande och jag ångrar inte att jag såg den.
PeterTheW
2015-09-14
Småkul idé tråkigt genomförd.
RobinsTaste
2014-12-10
Är inte så intresserad av zombie-filmer, men härlig film som har sin bästa stund när zombien besöker doktorn för att ta reda på vad det är för fel på honom. Lite lång dock.
fridenpaden
2014-11-16
Överraskande bra.
Kubrick
2014-01-17
Bra, nyskapande. Men för lång, vilket drar ner betyget, vissa bra delar är väldigt bra, speciellt sista 30 min.
Metheuz
2013-11-02
Annorlunda och intressant variant på zombiefilmen. Tappar lite i vissa partier men överlag är det en duglig film. Poliserna i slutet kammar garanterat hem stora inkompetensmedaljen.
dudson
2013-09-12
Twistad å sjuk humor som en blandning mellan Deathdream och Bondock-Saints samt Death Wish/ en rulle som passar dom som gillar det mkt annorlunda&mörka#)
Almgren
2013-07-17
Emellanåt var den jävligt rolig, helt i klass med t ex Shaun of the Dead och liknande filmer. Tyvärr ballade det ur en hel del i andra halvan av filmen, men slutet räddade ändå upp den igen till en trea.
TheHorrorfan
2013-07-06
Tråkig och på tok för lång för att hålla intresset uppe.
Dutch
2013-05-21
Över förväntan. Komedi blandat med seriösa inslag.