2.4

The Rental

Två kärlekspar åker på weekendresa till havet men börjar snart misstänka att värden för det perfekta hyreshuset spionerar på dem. Det tar inte lång tid innan helgen har förvandlats till en riktig mardrömsvistelse där de gamla vännernas väl dolda hemligheter bubblar upp till ytan och snart ser de på varandra med helt nya ögon.

Originaltitel The Rental
Regissör Dave Franco
Manus Dave Franco, Joe Swanberg
Genre Drama, Thriller, Skräck, 2020-talet
Skådespelare Alison Brie, Dan Stevens, Sheila Vand, Jeremy Allen White, Toby Huss, Anthony Molinari

Hanness
2023-05-26
Inte bra men heller inte dålig, betyget pendlar mellan 2 och 3.
Dream
2023-04-30
En Standard slasher i andra halvan, med mera blod och betyget hade kunnat bli högre.
2023-02-06
Mysiga miljöer och fint med det färgade ljuset. Men temat är intressantare än filmen. Personerna är så trista och extremt konfliktsökande samtidigt som de förväntar sig bästa bemötande av andra. Slutet är alldeles förhastat och simpelt. Man får inte många svar utöver det som man redan listat ut. Kanske är det tänkt att det ska komma en uppföljare som ger fler svar.
Abigor
2022-04-30
Höjer sig klart över snittet. Mer intressanta karaktärer och story.
Tatty
2022-04-24
Inge vidare film. Den var sådär.
2022-04-22
Tämligen ointressant. (4/15)
Supernaut
2022-03-12
Väldigt medioker. Kändes som jag bara väntade på att det skulle ta slut, och när den gjorde det var det också meningslöst. Inte sevärd alls.
Nalleman
2021-06-22
Lite trögstartad men det tar sig och blir faktiskt riktigt bra.
2021-04-11
I grunden en rätt ordinär skräckis kamouflerad till något mer invecklat. Jag gillade hur den utvecklades och att den hade en skillnad på genrens annars extremt generiska karaktärer.
Murvel48
2021-04-19
Det tog en bra stund att komma igång men sen blev det bra.