2.3

Beyond the Reach

En högrisktagande lurendrejare och hans utfattiga unga guide spelar det mest farliga spelet under en jakttur i Mojaveöknen.

Originaltitel Beyond the Reach
Regissör Jean-Baptiste Léonetti
Manus Stephen Susco
Genre Thriller, 2010-tal
Skådespelare Michael Douglas, Jeremy Irvine, Ronny Cox, Hanna Mangan Lawrence, Patricia Bethune, Martin Palmer, David Garver

Murvel48
2021-12-20
Jobbig film. Jag fick ont i kroppen bara av att titta. Hade vi sluppit de helt onödiga och ologiska sista fem minuterna hade det blivit en fyra. Nu försökte dom krama ur lite för mycket.
Djason
2021-08-11
Bortser man från en del misstag i filmen så är den rätt spännande och med torra fina miljöer.. Jeremy Irvine är bra och Douglas går på rutin. Slutet var riktigt kasst, bara så fel av flera anledningar.
2016-10-30
Trots att trovärdigheten sviktar, och trots några riktigt onödiga scener, så räddas filmen av stämningen och spänningen - mycket tack vare ett grymt soundtrack. Hade vi sluppit några av de sämsta grejerna, samt ersatt Douglas med Hauer så hade det kunnat bli såväl en fyra som en femma. (9/15)
Zok
2016-07-13
En bra och sevärd film, men slutet sänker helheten tyvärr.
dudson
2016-02-13
Svettigt Otäck och intensiv film där Douglas briljerar som Nutcase.
rebelscum
2016-01-07
Kombinationen av fina miljöer, överlevnadskamp och Michael Douglas klart vansinniga karaktär gör filmen sevärd och underhållande, trots det genomruttna slutet som likt en klämmande blindtarm borde ha plockats bort direkt.
2015-12-10
Inget mästerverk detta, men ändå en i mina ögon sorgligt förbisedd ökenthriller. Djup titel till en inte lika djup film där storyn är lika enkel och klyshig som öknen är varm. Det är småspännande med stiliga ökenmiljöer och gamle Douglas gör sin skurk så bra som han kan.
Zebulonm
2015-10-14
Lite väl mycket ökenvandring. Blir lite för segt..
Halofreak92swe
2015-07-09
Spännande thriller med en riktigt härligt galen Michael Douglas.

2015-04-19
Filmens ökenvandring blir för tragglande och enformig i längden även om premissen och utförandet var rätt spännande. Slutet kändes överdrivet (och slutakten helt onödig egentligen), men Jeremy Irvine övertygande i rollen som den unge guiden. Och angående Michael Douglas insats gör han halv-psykopatrollen lite på rutin, så inget nytt under solen där.