3.1

The Razor: The Sword of Justice

Polisen Hanzo 'The Razor' Itami upptäcker att hans korrumperade överordnade har samma flickvän som den ökända fången Kanbei. The Razor startar nu en utredning för att sätta dit sin chef.

Originaltitel Goyôkiba
Alternativ titel Sword of Justice
Regissör Kenji Misumi
Manus Takeshi Kanda, Kazuo Koike
Genre 70-tal, Action
Skådespelare Shintarô Katsu, Yukiji Asaoka, Mari Atsumi, Ko Nishimura, Kamatari Fujiwara, Akira Yamauchi, Kooji Kobayashi, Zembe Saga, Daigo Kusano, Keizo Kanie, Yuuji Hamada, Renji Ishibashi, Teruo Matsuyama, Shigeyoshi Fujioka, Jun Katsumura

Skapad 2019-10-29 av niebaotan
Shintarô Katsu ses i rollen som Hanzo Itami (Razor Hanzo), en polis som på ett rebelliskt sätt håller lag och ordning i Edo. Var gränsen går gällande förhörsmetoder är inget som berör Hanzo...   Läs mer »

amam
2020-08-16
Jaha. Konstig film, vet inte riktig vilka sorts människor som är målgruppen. Förhoppningsvis är de två andra filmerna i trilogin inte lika udda. De körde verkligen fullt ut på att göra anti-hjälten så osympatisk och "hård" som de kunde.
2013-11-15
Kul idé - inte lika kul film. Man får liksom inget för pengarna - varken hackat eller malet. (6-/15)
DalaHundare
2013-02-13
Hanzo the Razor - Sword of Justice (som titeln borde vara på sökningen här) är helt klart förstklassig japansk filmatisering utav manga i sexploation och våld under feodaltiden. Jag har haft denna box med alla tre filmerna sen ett par år, men härom dagen bestämde jag mig för att se detta. Det trista dock var att det tog slut, hade inte klagat över ett par filmer till. En stark 5/5 får den första filmen av mig i betyg och kan konstatera att det blir fler i samma genre under kommande filmkvällar. Dock förväntar jag mig inte något annat utav kaliber.
idd
2012-08-25
Rekord i kvinnohat! Ok misogynt äventyr som dock saknar det ös som brukar höja pinkurullarna å de svärdsfajter som utmärker samurajfilmerna..
Engravadlax
2012-06-09
Hanzo the Weirdo. Lite hafsigt klippt, manus är väl inte särskilt välskrivet, filmmusiken är ju lite wtf, men annars är det inte en särskilt dålig produktion, bara vek. Hanzo är däremot sinnessjukt hård, hoppas resten av serien är bättre producerad. 5/10.
craptastic
2012-04-07
Märklig, stappligt tempo och inte så värst fantastisk
foppa99
2012-01-16
penisgymnastiken e ju kul
GinNTonic
2011-10-14
Riktigt udda film, på gott och ont. Väldigt underhållande blandning av 70-tals(s)exploitation, hård snut-film, och samuraiaction. Jag fullkomligt älskar den funkiga musiken och tidstypiska klippningen i kontrast till den gamla japanska settingen. Actionscenerna är helt ok, ibland riktigt bra, men dess koreografier och klippning lämnade en del att önska.
NekkruEvul
2010-05-31
Hanzo stal just titeln världens hårdaste snut (från Agent 00 i for your height only)
schramm
2009-05-19