1.7

The Rats

Aggressiva jätteråttor dyker oväntat upp i stadsdelen Manhattan i New York. Experten Jack Craver kallas in för att i underjorden söka utröna varifrån djuren kommer och hindra dem från att sprida sig. Samtidigt hotar panik att bryta ut.

Originaltitel The Rats
Regissör John Lafia
Manus Frank Deasy
Genre Skräck, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Mädchen Amick, Vincent Spano, Daveigh Chase, Shawn Michael Howard, David Fonteno, Sheila McCarthy, Elisa Moolecherry, Joe Pingue, Kathryn Winslow, Kim Poirier

BarryHero
2023-07-03
Usel. Har suttit i min DVD-hylla i bokstavligen 15 år innan jag till slut bestämde mig för att se filmen. I första timmen händer i stort sett ingenting - en korrupt skadedjurbekämpare dör och en tjej blir biten fingret. Det är allt. Råttorna är knappast jätteråttor utan ser helt vanliga ut och är knappast skräckinjagande. Så små djur blir inte direkt någon vidare filmmonster. Kul att se Mädchen Amick, känd från Twin Peaks, men hon har inte direkt mycket att jobba med. Märklig att hennes chef målas upp som en ond kapitalist men sen knappt är med i filmen efter det. Den utspelar sig heller knappt i varuhuset som man blev utlovad. I slutet kommer äntligen lite action men den känns rätt orimlig i jämförelse med det som händer tidigare i filmen. Den allra sista slutklämmen kan man enkelt gissa sig till. Minst sagt en besvikelse.
Hillar
2011-06-12
Somnade big time. Värdelös.
Floop
2010-12-19
Råttfontänen var rätt så fräck!
Gyllenbock
2010-07-17
Fy fasiken för råttor! Gick att titta på även om jag säkert glömt bort den imorgon.
TheHorrorfan
2010-01-17
Har sett värre djurfilmer.
arelia
2008-10-11
jag måste hålla med cftbl, hade du också en tråkig frdagsnatt? ;D
Cftbl
2008-10-11
När man har sett Cheeta Girls precis innan så är ju vadsomhelst tolererbart..
Kalkonhönan
2008-04-30
Jävligt underhållande men tror knappast den kommer upp i samma anda som Matteis rulle Rats.
2007-10-26
Inte alls så dålig som man kan tro - men ett alldeles för tunt manus gör att den aldrig lyfter
DiMMUBoRGiR
2007-10-21