2.4

The Purge: Election Year

Det har gått två år sedan Leo Barnes stoppade sig själv från att göra något han skulle ångra under rensningsnatten. Nu jobbar han som säkerhetschef åt Senator Charlie Roan, där hans uppdrag är att skydda henne under tiden hon försöker bli President och att överleva den årliga ritualen som har sikte på de fattiga och oskyldiga. Men när ett förräderi tvingar ut dem på gatorna i Washington, på natten då ingen hjälp finns att få, måste de försöka överleva till gryningen?eller båda bli offrade för sina synder mot staten.

Originaltitel The Purge: Election Year
Alternativ titel The Purge 3
Regissör James DeMonaco
Manus James DeMonaco
Genre Action, Thriller, Skräck, Science Fiction, 2010-tal
Skådespelare Frank Grillo, Elizabeth Mitchell, Mykelti Williamson, Joseph Julian Soria, Betty Gabriel, Terry Serpico, Edwin Hodge, Kyle Secor, Barry Nolan, Liza Colón-Zayas, Ethan Phillips, Adam Cantor, Christopher James Baker, Jared Kemp, Brittany Mirabile

Starlette
2021-12-29
Tror jag såg den i typ fyra etapper för att orka se klart.
Zebulonm
2020-07-11
Helt okey.
2020-05-29
Underhållande, så det räcker klart till en 2:a...
Raimo_1985
2019-12-09
Det är bra grejer det här. En trea.
Robkiller
2019-01-29
Lika risig som föregångarna. Helt meningslös.
2019-01-03
Jag tycker det finns mycket intressant att göra med det här konceptet men det gör man inte här. Dess action, karaktärer eller handling är ju ganska menlös för mig också. Ganska slät-tråkig tvåa.
2018-04-24
Gillar man inte konceptet så finns det definitivt ingen anledning att se denna. Men om man uppskattar de tidigare filmerna så är detta den optimala Purge-rullen - det gäller bara att inte tänka för mycket. Otrygg stämning, stenhårt, brutalt, effektivt soundtrack och total popcorn-spänning genom hela filmen. Missar femman enbart för substanslösheten, men det gör ingenting. Tack DeMonaco för åkningen. (12+/15)
dafreakish
2018-02-06
Samma sak en tredje gång (anar jag, då jag inte sett den andra). Det är ju inte vidare bra men jag kan inte heller denna gång skaka av mig att temat är ganska fascinerande även om det mynnar ut i en massiv våldsorgie. Själva tanken är intressant men genomförandet är mest bara dumt.
-kakihara-
2017-10-23
På gränsen till en tvåa pga att den var underhållande, men fy fan vad sämst den är egentligen.
annihilat0r
2017-09-16
"The Purge: Election Year" är en inte oroväckande tokig uppföljare i den annars så extremt kontroversiella filmserien om mänsklig utrensning.