2.3

The Prophecy: Uprising

Kriget mellan Himmel och Helvete fortsätter i denna (tredje) uppföljare. Ett lexikon som skriver sig självt hamnar i händerna hos en kvinna spelad av Kari Wuhrer. Lexikonet förutser att världen i framtiden kommer styras av Antikrist.

Originaltitel The Prophecy: Uprising
Alternativ titel Prophecy: Revelation The Prophecy 4
Regissör Joel Soisson
Manus Joel Soisson, John Sullivan (III)
Genre 2000-tal, Thriller, Action, Fantasy, Skräck
Skådespelare Doug Bradley, Jason London, John Light, Georgina Rylance, Sean Pertwee, Kari Wuhrer, Stephen Billington, Dan Chiriac, Boris Petroff

Robkiller
2021-11-13
Risig lågbudget östeuropa-version, men inte helt ointressant.
MaxMackan
2014-05-31
Klarar underhållningsvärdet någorlunda och har för bra skådespeleri för den här smörjan. Hade varit bättre utan att försöka koppla sig till den första trilogin, då den helt missar poängen och missförstår mytologin.
merilina
2008-07-10
ok film
Sweet_Tweety
2007-09-13
Såå stor skillnad mot de tidigare tre. Den här håller inte alls samma klass.
Cumlin
2007-06-19
Jag har inte sett det de tidigare filmerna, så den var svår att förstå. Men med tiden började allt hänga ihop. Och filmen var inte dålig, som jag hade förväntat mig.
abbenisse
2007-03-01
nej
Trüffelschwein
2007-03-01
Skitdålig, de andra filmerna i serien lyckades åtminstone hålla en intresserad.
sighup
2006-07-24
Gillar hela serien, så jag är väl partisk, men det jag tycker om med de här filmerna är att de har distans till sig själva. Det blir så klart aldrig särskilt skrämmande, men det övervägs av en mysig stämning.
strym
2006-07-24
Saknar Christopher Walken med sina roliga kommentarer om talande apor. Men denna funkar om man gillar trilogin.
Fäktaren
2006-06-06
ojojoj..helt klart den bästa än så länge.