2.4

The Poughkeepsie Tapes

Ett videoband hittas i ett övergivet hus. Bandet visar en massmördares resa genom tiden och landet där en rad olösta och vidriga mord begåtts.

Originaltitel The Poughkeepsie Tapes
Regissör John Erick Dowdle
Manus Drew Dowdle
Genre 2000-tal, Skräck, Thriller
Skådespelare Stacy Chbosky, Ben Messmer, Samantha Robson, Ivar Brogger, Lou George, Amy Lyndon, Michael Lawson, Ron Harper, Kim Kenny, Iris Bahr, Scott Beehner, Adarsha Benjamin, Kelli Bielema, Linda Bisesti, Lisa Black, Marissa Blanchard, Bill Bookston, Oto Brezina,

NekkruEvul
2017-10-25
Materialet på "banden" var faktiskt ofta rätt bra, tyvärr pissade dem på sina egna jordgubbar med den (riktigt) dåliga inramningen
2016-07-15
En film som ger mig känslan av att filmskaparna tror att det är enkelt att göra en found footage-rulle bara man googlar mycket på seriemördare och polisarbete, samt gör långa listor över vad folk tycker är skrämmande/vidrigt. Sedan ska liksom resten gå av sig självt. Det gör det inte. Ramfilmen med alla intervjuer är totalt undermålig, proppad med usla skådisar och korkade repliker, för att inte tala om de löjligt fula tidningsklippen som ständigt dyker upp i bild. De "hittade banden" är något bättre, men bjuder inte på något iögonfallande. Sammantaget är detta är det lamaste, det billigaste, det minst välgjorda och det mest ointressanta jag sett inom ff-genren. (3+/15)
Jensx15
2016-02-07
Vet inte om ni nånsin filmat med en videokamera från 90talet, men då blir bilden så här. Alltså är själva bilden i filmen autentisk och inget att klaga på egentligen (även om det är störigt ibland, ja) - det är found footage.
fanny7504
2015-12-13
Seg och jag hatar verkligen den här typen av slut!
AlbinWesley
2015-08-23
Idén är väl ett hyggligt sätt att försöka sätta en ny spinn på den sedan länge uttjänta trenden som är found footage, och det är i viss mån rätt så obehagligt, men ändå aldrig särskilt läskigt. Det funkar inte riktigt för genren, för mig.
Linan
2014-09-11
Riktig skitfilm
xhalelife
2014-07-27
Nej, det här blev jag besviken på. Bra tanke, sämre genomförande tyvärr.
TheHorrorfan
2013-11-16
Faktiskt rätt så obehaglig, gillade den. Trots den dåliga kvalitén på kameran. Svag 4a.
Engravadlax
2013-07-19
Lite creepy faktiskt.
Ondskapt
2013-07-01
Fruktansvärd film på alla möjliga nivåer. SKådespelarna som ska låtsas vara med i en dokumentär gör ett uselt jobb och syns igenom från flera mils avstånd. De gryniga bilderna från mördaren är i löjligt irriterande dålig kvalitet som inte känns vettigt för ett enda öre. Trist och med en total brist på skrämseleffekter.