3.5

The Place Beyond the Pines

Luke försörjer sig som motorcykelstuntman på ett kringresande tivoli. Livet får en ny vändning den dagen han får veta att han har en liten son med Romina, tjejen han övergav ett år tidigare.

Originaltitel The Place Beyond the Pines
Regissör Derek Cianfrance
Manus Derek Cianfrance, Ben Coccio, Darius Marder
Genre Drama, Kriminalare, 2010-tal
Skådespelare Ryan Gosling, Bradley Cooper, Eva Mendes, Ray Liotta, Ben Mendelsohn, Rose Byrne, Mahershala Ali, Bruce Greenwood, Harris Yulin, Dane DeHaan, Emory Cohen, Robert Clohessy, Olga Merediz, Gabe Fazio, Luca Pierucci, Ephraim Benton

amam
2021-06-06
Intressant hantverk och jag såg inte vändningen komma. Jag hade inte läst något om filmen innan. Sen är den lite väl utdragen i sista akten.
pufred
2018-01-29
Daddy-issues, konsekvenser, arv/miljö. En hel del intressanta lösningar, både bildmässigt och formmässigt. Många av skådisarna gör nog sin bästa roll här. Fantastisk musik. Men del 3 drar tyvärr ner filmen. 4-
KimEkberg
2016-09-12
boys will be boys will be boys. egentligen ganska fånig. men man måste ju ændå gilla att den ær som den ær.
Albion
2016-08-21
En film som har ambitioner att kliva in under skinnet och vara lite annorlunda. Visst, ambitioner är aldrig fel men detta fångar mig aldrig riktigt annat än vissa små glimtar. Upplägget med de olika delarna har jag inga problem med men jag hittar ingenstans där jag vill placera mitt "kapital" så att säga. Betyget blir en 3;a
2016-03-25
Stabilt och välspelat de första två tredjedelarna, om än något platt. Sista tredjedelen hade jag klarat mig utan. (7/15)
Brouhaha
2016-03-12
Får ändå ge den en svag fyra för sitt höga produktionsvärde. Ryan ändå, den grabben kan när han vill. Även ifall Ray Liotta är filmens höjdpunkt blir filmen bara sämre och sämre ju längre in man kommer. När Bradley C får huvudrollen är det ett kraftigt nedsteg, och sedan ska det dessutom handla om kids? Ingen gillar kids. Hur tänkte du där, Derek?
LacombeLucien
2016-01-26
Mycket stark trea. Den försöker vara djupare än vad den är. Men fortfarande en bra film som är spännande och fungerar.
apelsinjosen
2016-01-25
Ska den vara djup eller?
Murvel48
2016-01-23
Tre filmer till priset av en...
Suppa
2015-09-11
En film som bär iväg dig.