1.8

The Phenom

När rookie-pitchern och jättelöftet Hopper Gibson inte pallar trycket på kullen blir han skickad till farmarlaget och ordineras sessioner med den oortodoxa idrottspsykologen doktor Mobley. I processen kommer slumrande konflikter med hans besvärliga pappa upp till ytan.

Originaltitel The Phenom
Regissör Noah Buschel
Manus Noah Buschel
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare Johnny Simmons, Ethan Hawke, Paul Giamatti, Sophie Kennedy Clark, Alison Elliott, Yul Vazquez, Paul Adelstein, Marin Ireland, Louisa Krause, Frank Wood, Meg Gibson, Elizabeth Marvel, Emily Fleischer, Journey Smith, Niesha Butler, John Ventimiglia

2017-08-26
Tråkig.
AlbinWesley
2017-01-25
Väldigt långsam och väldigt lågmäld, dessutom utan någon vidare payoff när det väl är över. Men mycket god regi, fin stämning och känsla, samt en någorlunda stark, någorlunda annorlunda berättelse.
StureStenhög
2016-07-03
Det fanns en del potential här, och slutresultatet är inget totalt misslyckande, men den åstadkommer tyvärr inte så mycket heller. Att försöka förstå vad det innebär för en ung människa att alla förväntar sig att man ska bli en världsstjärna är ett intressant perspektiv, och stundtals tas det också tillvara på. Men filmen känns alldeles för livlös, det kan förvisso till viss del vara ett medvetet val, men det gör inte saken bättre för min del. Många karaktärer känns dessutom lite för stereotypa, farsan har vi sett många gånger förut t.ex. Nu gör ändå Ethan Hawke en bra insats i den rollen, och lyckas väldigt bra med att förmedla den osynliga makt han har över sin son. Regissören verkar dock vara mer intresserad av att påminna om sin närvaro med diverse meningslösa tricks än att faktiskt gå in på djupet på sina karaktärer. Att det glimrar till ibland känns därför i det närmaste bortkastat