1.4

The Perfect Weapon

USA år 2045 och en totalitär övervakningsstat kontrollerar minsta rörelse du gör. När statens främsta lönnmördare - det perfekta vapnet - Condor misslyckas med ett uppdrag och som följd börjar ifrågasätta sin arbetsgivare, kan han även vara den enda människa med kapacitet att frigöra samhället från sin förmyndare.

Originaltitel The Perfect Weapon
Regissör Titus Paar
Manus Titus Paar, Ulysses Oliver
Genre 2010-tal, Action, Science Fiction
Skådespelare Steven Seagal, Johnny Messner, Kimberly Battista, Vernon Wells, Sasha Jackson, Richard Tyson, Lance E Nichols, Emilien De Falco, Marshal Hilton, Tara Kleinpeter, Philip Fornah, Sarah Kate Allsup, Adrian Lockett, Titus Paar, Brad Spiers

Zebulonm
2021-05-02
Seagal med i 2 min. Dessa 2 min kunde han struntat i för filmen är grymt usel.
Robkiller
2017-09-23
Seagal-film med usel handling och värdelösa skådespelare... inte mycket nytt alltså...
RichardEk
2017-07-21
Oj, det här var inte så lyckat, inte ens i jämförelse med Seagals övriga 2010-tals - produktion. Osammanhängande och fantasilöst, med för låg budget och produktionskapacitet. Seagal är för övrigt endast med i sparsmakad omfattning.
Bomkia
2017-04-24
"Hej, vi vill ha rättigheten till Hitman-karaktären." "Nej!" "Nehe, då gör vi vår egen film, med Hitman .. och Seagal i töntigt skägg och idiotisk story!" 1+
Bumsi
2016-06-14
Jag uppskattar de oändligt många populärkulturella flörtarna som finns i filmen. I övrigt är det en ganska långsam b-action som inte överraskar på något sätt. Kameraarbetet är väldigt nära inpå nästan hela tiden vilket kändes ovant och konstigt när jag såg den men som växt på mig nu i efterhand. Musiken i filmen är väldigt närvarande, nästan som att den vill ta en egen plats. Något som fungerar för det mesta men ibland blir lite för intensiv för att sedan bli rumphuggen.
AlbinWesley
2016-05-23
Det är för taffligt alltså, en typisk b-film och då inte heller på något roligt sätt. Övervakningssamhället har gjorts för mycket bättre för många gånger för att en helt intetsägande skildring som denna ska kännas alls relevant.