2.7

The Perfect Game

1957 chockade en grupp av skolösa, fattiga barn från Monterrey, Mexiko, USA genom att vinna 13 matcher i rad och därmed vinna Little League World Series i baseboll. Dessa barn, ledda av deras präst och en nedgången före detta basebollspelare, ger sig ut på en resa genom södra USA och upp till Willamsport, Pennsylvania, för den avslutande finalmatchen. Baserad på en sann historia.

Originaltitel The Perfect Game
Regissör William Dear
Manus W William Winokur
Genre 2000-tal, Drama
Skådespelare Clifton Collins Jr, Cheech Marin, Moises Arias, Jake T Austin, Emilie de Ravin, Patricia Manterola, Jansen Panettiere, Gabriel Morales, Bruce McGill, David Koechner, Tony Revolori, Ryan Ochoa, Carlos Padilla, Mario Revolori, Louis Gossett Jr

jonbo
2017-07-22
Fruktansvärt klyschig, och Collins Jr. bär inte en hel film.
Greven81
2014-01-16
Skådespeleriet är så otroligt dåligt att det ofta är rent plågsamt att se. Bra story i övrigt.
mmsdos
2011-12-18
Det som drar ner filmen är att dom pratar engelska istället för spanska så jag måste hålla med off the ground. Man fick inte heller den här "kom igen nu för ***" känslan men en bra film till en historisk händelse! Värd att se.
OffTheGround
2011-08-10
Klassisk feel-good. Inga överraskningar någonstans, men det hade man väl inte väntat sig heller. Minus för engelska istället för spanska.
widercrantz
2011-08-01
den var okej, konstigt att den bara fått 3 betyg, känns som en film fler borde ha sett.