3.3

The Peanut Butter Falcon

En ung man med Downs syndrom rymmer för att försöka förverkliga sin dröm om att bli en professionell brottare.

Originaltitel The Peanut Butter Falcon
Regissör Tyler Nilson, Mike Schwartz
Manus Tyler Nilson, Mike Schwartz
Genre Drama, Komedi, Äventyr, 2010-tal
Skådespelare Shia LaBeouf, Dakota Johnson, Zack Gottsagen, John Hawkes, Bruce Dern, Thomas Haden Church, Jon Bernthal, Jake Roberts, Mick Foley, Yelawolf, Selena Anduze, Deja Dee, Michael Berthold, Lee Spencer, Mark Helms

KyLLo
2022-06-14
Stör mig på alla klyschor och övertydlighet. Går bara ut på att visa att personer med Downs syndrom också är människor som vill leva och konversera.
Robodan
2022-03-18
Nja. För mig känns den här väldigt överskattad. Lite mysig. Några fina stunden och lite varm humor, men storyn är tunn och full av hål. Hela sidohistorien med förföljarna känns onödig och överdriven. Karaktärernas agerande är ofta ologiska särskilt Eleanor som främst verkar vara med för att vara snygg och som är ständigt lugn och lätt att övertyga samtidigt som hon alltid hittar en. Slutet hade varit roligare och bättre om den typen av överdrifter förekommit tidigare. Nu blir det bara så ologiskt. Fin tanke med denna lågbudgetrulle och härligt att Zack fick besanna sina skådespelardrömmar, men han hade varit förtjänt av ett betydligt starkare manus
ledsenpirat
2021-02-06
En fin bagatell. Klarar sig från att bli "Hur många blåbär"-spekulativ.
Christofer
2020-11-15
2020-11-08: Trevlig feelgood stundtals och tramsigt stundtals. Tyvärr tappar det rejält i upplösningen.
myslas
2020-11-14
Lite dumt ibland men för det mesta bara väldigt roligt och fint.
Engravadlax
2020-10-10
Nja, Zack Gottsagen intonerar sina repliker fel.
lave10k
2020-10-08
Härlig och mysig film. Klockrent skådespeleri och klockren story. Perfekt mängd komedi som gör att den är rolig men inte tramsig. Denna kommer jag se om igen!
Spook
2020-08-23
feel good-film med Forest Gump-tema
PeterTheW
2020-05-10
Mysig och lättsam. En svag fyra. Den puttrar mest på merparten av tiden, men skiner till rejält emellanåt.
karlmats
2020-04-28
En ganska lättsam feelgoodrulle utan direkta toppar eller dalar. Ovanligt att se en downs-kille i huvudrollen så det är väl bra ur ett mångfaldsperspektiv. Shia LaBeouf är mindre störig än vanligt, han kanske har vuxit ur sin värsta personlighet? Roligast blir det när de ska wrestlas på slutet men jag kan nog inte sträcka mig längre än en stark 2a ändå. Kul att vara på bio igen i Coronatider iaf.