3.3

The Peanut Butter Falcon

En ung man med Downs syndrom rymmer för att försöka förverkliga sin dröm om att bli en professionell brottare.

Originaltitel The Peanut Butter Falcon
Regissör Tyler Nilson, Mike Schwartz
Manus Tyler Nilson, Mike Schwartz
Genre Drama, Komedi, Äventyr, 2010-tal
Skådespelare Shia LaBeouf, Dakota Johnson, Zack Gottsagen, John Hawkes, Bruce Dern, Thomas Haden Church, Jon Bernthal, Jake Roberts, Mick Foley, Yelawolf, Selena Anduze, Deja Dee, Michael Berthold, Lee Spencer, Mark Helms

ledsenpirat
2021-02-06
En fin bagatell. Klarar sig från att bli "Hur många blåbär"-spekulativ.
Christofer
2020-11-15
2020-11-08: Trevlig feelgood stundtals och tramsigt stundtals. Tyvärr tappar det rejält i upplösningen.
myslas
2020-11-14
Lite dumt ibland men för det mesta bara väldigt roligt och fint.
Engravadlax
2020-10-10
Nja, Zack Gottsagen intonerar sina repliker fel.
lave10k
2020-10-08
Härlig och mysig film. Klockrent skådespeleri och klockren story. Perfekt mängd komedi som gör att den är rolig men inte tramsig. Denna kommer jag se om igen!
Spook
2020-08-23
feel good-film med Forest Gump-tema
PeterTheW
2020-05-10
Mysig och lättsam. En svag fyra. Den puttrar mest på merparten av tiden, men skiner till rejält emellanåt.
karlmats
2020-04-28
En ganska lättsam feelgoodrulle utan direkta toppar eller dalar. Ovanligt att se en downs-kille i huvudrollen så det är väl bra ur ett mångfaldsperspektiv. Shia LaBeouf är mindre störig än vanligt, han kanske har vuxit ur sin värsta personlighet? Roligast blir det när de ska wrestlas på slutet men jag kan nog inte sträcka mig längre än en stark 2a ändå. Kul att vara på bio igen i Coronatider iaf.
Molestaire
2020-02-08
Feel-good på burk. Skurkar som bara är aningen elakare än sina kollegor i Ensam hemma-serien, men framför allt en fröjd att se Zack Gottsagen i huvudrollen helt skippa offerkoftan bara för att han råkar ha Downs syndrom.
Jompalompier
2020-01-31