3.2

The Other F Word

En dokumentär om hur olika rock- och punkstjärnor gått från det till att vara pappor och hur det förändrade deras liv.

Originaltitel The Other F Word
Regissör Andrea Blaugrund
Manus Andrea Blaugrund
Genre Dokumentär, 2010-tal

Raimo_1985
2012-08-21
Den får en trea. Vissa av de utmålas som lite väl rebelliska och coola punkfarsor, de är de ju inte... Men nu ska jag inte klaga, jag gillar personligen många av gubbarna och banden i den här filmen. Den är ganska viktig. Dessutom är den inte alls så babblig, hoppig och snabbklippande som många amerikanska dokumentärer brukar vara. Det är så skönt!! Det är också MYCKET gripande när Duane Peters talar om sin framlidne son.... :(
Devils_Arcade
2012-08-21
Givande dokumentär trots om man är intresserad av punk eller inte
Jonatanh
2012-03-31
En ytlig och kortfattad historielektion i punk, en inblick i branschen, turnélivet och i övrigt mest tankar och berättelser från diverse punkgubbar. Troligtvis rätt ointressant för folk som inte gillar amerikansk mainstreampunk eller är föräldrar själva men mig passar det utmärkt då jag iaf delvis diggar vissa band och är nybliven fader. Amerikansk så det förslår men trots det en oväntat gripande och fin dokumentär. Jag faller pladask för den blödiga gestaltningen av papparollen. Kommer ses om.
art_core
2012-02-27
10 minuter mot slutet av den oändligt långa dokumentären kan vara sevärd och har något att göra med punkare och deras pappor och deras barn. Resten är mest bara skit.
falafelpunk
2012-02-08
Misfits? Knappast. Snarare konformister av högsta rang. Hade kanske varit intressant om det faktiskt var punkare, eller någon annan form av outcasts, och mer fokuserat kring just att vara förälder men ändå försöka bibehålla en annorlunda livsstil. Nu faller den totalt platt.
Scooterpie
2012-02-02
Som den punkrockare jag har varit och förblir än idag känner jag igen mycket i filmen. Punkrock väcker ofta en gnista ilska i mig, nu blev jag mest rörd. Fruktansvärt fint att höra dessa misfits berätta om sina uppväxter och se hur fint de tar hand om de sina.