2.7

Livet på Orange Drive

Nina blir hembjuden på middag till sitt föräldrahem tillsammans med grannfamiljen Walling. De har bott på samma gata och varit vänner i åratal. Efter att Nina gjort slut med sin fästman har båda familjerna hoppats på att hon ska falla för Toby, sonen i familjen Walling. Helt oväntat fattar dock Tobys pappa tycke för Nina och hans känslor blir besvarade, något som komplicerar livet för dem alla.

Originaltitel The Oranges
Regissör Julian Farino
Manus Ian Helfer, Jay Reiss
Genre Drama, Komedi, Romantik, 2010-tal
Skådespelare Leighton Meester, Alia Shawkat, Hugh Laurie, Catherine Keener, Adam Brody, Allison Janney, Oliver Platt, Aya Cash, Sam Rosen, Heidi Kristoffer, John Dossett, Betsy Aidem, Damian Young, Lee Hoon

2016-05-01
Ganska trovärdig, välspelad film om saker som är svårt. Bra film. Lite snäll trea men helheten är fin.
2015-01-18
Det som lockade mig med denna filmen var dess skådespelare. I filmens sju större roller så spelas de alla av skådespelare som jag tycker mycket om. Det jag också tyckte om är att man tar en ooriginell historia men istället för att berätta denna historia igen under vanligtvis 90 min så får man undan detta under filmens första 34 min. Därefter får se vad som sker efteråt. Filmen känns fräsch, är charmig och moraliserar inte. Kanske tunn men underhåller. 3+
Craxyknas
2014-04-19
En 2a endast för att det slutade väl. Men vägen fram till dess var ju rätt kasst kan man säga...
sonocronic
2013-08-03
Väldigt skum story men rolig på sina ställen. En godkänd rulle men inte mycket mer.
mawlen
2013-08-02
Ganska dålig. Kass handling o allmänt lustig. Ganska långtråkig trots att det är en kort film. Stör ihjäl mig på dottern vanessa
need_sleep
2013-04-27
Njae, det var inget som fastnade hos mig. Jag var orolig att den skulle bli en tramsig och fånig komedi, men den höll sig huvudsakligen i drama-genren även om det ibland beskrevs med glimten i ögat. Den får nöja sig med en 2:a, även om den inte var direkt dålig.
RunRiot
2013-04-17
Väldigt speciell... Riktigt rolig på sina håll också. Tyckte dock den slutade lite tvärt.
joakimfischer
2013-03-03
Gillade verkligen denna och förstår inte det relativt låga betyget på imdb. Den känns fräsch på sättet den direkt ger sig på konsekvensen av handlandet. Den moraliserar inte heller utan låter oss fundera på det själva. Detta med en rolig och charmig stämning över hela filmen i ett bra tempo. Storyn i sig kunde väll gett mer men som underhållning är den underbar
TimBuckley
2012-11-17
Blanda American Beauty (lyxig falsk yta) med Desperate Housewifes (ännu lyxigare och falskare yta), med vad som driver dem båda (sex), & du får The Oranges. Genomgående faktiskt konstant bra film detta. Pendlar mellan en standard trea och fyra under hela filmen, & det är inte, som det heter, fy skam. Stark 3a.