2.7

The Nines

En tyngd skådespelare, en programledare och en erkänd videospelsskapare finner att deras liv flätas samman på mystiska och oroande vis.

Originaltitel The Nines
Regissör John August
Manus John August
Genre Drama, Science Fiction, Fantasy, Mysterium, 2000-tal
Skådespelare Ryan Reynolds, Hope Davis, Elle Fanning, Melissa McCarthy, David Denman, Octavia Spencer, Ben Falcone, Dahlia Salem

Skapad 2019-12-20 av Miss_Nemo
Ryan Renolds spelar tre roller i filmen. En av rollerna är som den bekymmersamma skådespelaren Gary som råkar tända eld på sitt hus och volta med bilen hög på crack, vilket resulterar att han b...   Läs mer »

Skapad 2019-12-05 av Andy_B
Besvikelse. Tre historier som vävs samman och vill säga något om vårat liv och dess skapelse. Ett manus som skulle funkat i handen på en skickligare regissör. Den här filmen är otroligt ful h...   Läs mer »

2014-12-31
Jag gillar skådespelarnas prestationer i alla tre kapitlen och jag uppskattar de tre kapitlen som enskilda historier. Jag lämnas dock oförstående om vad filmen i sin helhet vill säga eller handlar om. När upplösningen kommer så blir det så underligt att jag gillar upplösningen samtidigt som jag fortfarande inte känner mig så mycket klarare på filmen som helhet. Jag inser också att ju mer tid som går sedan jag såg filmen, ju mer gillar jag den. Jag tänker dock vara återhållsam med betyget.
Metheuz
2014-12-08
Skum historia som kanske hade kunnat vara lite bättre om inte Melissa McCarthy skulle vara med i var och varannan scen. Jag gillar henne absolut inte i "tramsiga fräckisen"-rollen som hon verkar ha hela tiden nuförtiden och jag tål henne tydligen inte heller i mer seriösa roller som i denna film.
Oompf
2014-06-01
Intressant koncept men lite för spretig och den håller inte rakt igenom. Reynolds har dessutom inte tillräckligt bra skådespelartalanger för att greja den här typen av roller.

2014-05-03
Svår att förstå sig på, om än lite charmig och humoristisk i vissa avseenden. Helt klart en film som stannar kvar i huvudet efter filmens slut.
MrsRatched
2013-05-29
Bra skådespelare men jag tappade intresset totalt efter "del 1". Kunde blivit nåt klurigt och bra men blev istället babbligt och låtsasdjupt. Knappt godkänt.
Bumsi
2013-05-09
Det här är en konstig film och jag för en gillar konstiga filmer. Problemet är bara att om du gör en konstig film måste du på något vis knyta ihop och göra din konstiga historia någorlunda förståelig men framförallt intressant. Den här filmen gör sig inte intressant.
XanderO
2012-07-14
Jag skulle gärna vilja ge den en 4:a, för den är precis sådär konstig och mystisk som jag gillar, men dessvärre faller den mot slutet med en dålig twist... Men vägen dit var riktigt bra!
Perdhra
2012-05-26
Lite seg, lite halvintressant men, slutade sött och bra. Knöt ihop påsen på ett tillfredsställande sätt.
Tepesco
2012-04-28
Ehhh.... Varför såg jag det här ännu en gång? Vad är det med den här filmen som får mig att se den framåt, bakåt om igen. Se inte den här filmen om det inte är redo för ett jävla mindfuck. Förresten se inte filmen alls. Den kan vara så bra den kan vara så dåligt, avgör själv. Men enligt mig kan det vara svaret på det mesta och lösningen på inget. Förklara den, skulle inte tro det? Förkasta den, kör hårt, men du vet den är värd mer. Mycket känslor, mycket konstigt mycket bra mycket förvirrande. Vad fan, en fyra kort sagt.
jennah
2012-04-21
Börjar klurigt o bra men flummar ur mot slutet och allt blir bara pretentiöst dravel.