2.7

The Night House

Efter att Beths man oväntat avlider, blir hon ensam kvar i hemmet vid sjön som han byggde åt henne. Hon försöker så gott hon kan hålla ihop men sedan kommer drömmarna. Störande syner om en entitet i huset kallar till henne men dagsljuset sköljer bort alla bevis på ett spöke. Beth börjar gräva i hans tillhörigheter för att få svar.

Originaltitel The Night House
Regissör David Bruckner
Manus Ben Collins, Luke Piotrowski
Genre Thriller, Skräck, Mysterium, 2020-talet
Skådespelare Rebecca Hall, Sarah Goldberg, Vondie Curtis-Hall, Evan Jonigkeit, Stacy Martin, David Abeles, Christina Jackson, Patrick Klein, Crystal Swann

ZoIX
2022-10-16
Det här var väldigt bra. Hall är skicklig.
vonadel
2022-06-16
Dröjer oftast för länge med att lägga in filmerna här efter titt. Ett lite dåligt tecken är då att man inte kommer ihåg så mycket av en film. Var lite så här. Men, när minnena började komma tillbaka så insåg jag att den var ganska ok ändå. Lite seg ibland, men lite intressanta twists och så. 6/10
2022-05-07
Rebecca Hall gör ett bra jobb men själva filmen är väl inte särskilt minnesvärd, tyvärr. Den duger som underhållning för stunden i brist på annat men det är väl också allt. Svag 3:a.
Skuggängel
2022-02-27
Stark trea
ekneB
2021-10-23
Riktigt bra film även där största felet är att man fyllt på med jump scares enbart med högt ljud. Det blir ju effektivt men det känns väl billigt
amam
2021-10-18
Rebecca Hall glänser i huvudrollen och filmen är vackert filmad, skickligt regisserad och har flera lager. Ett konstverk helt enkelt. Svag fyra.
ShenLong
2021-10-10
klassisk skräck, börjar bra och lågmäld. blir sen mest "in your face" , även om det inte är CGI hell, så är det för mycket. den tappar också bort sig själv och man blir besviken på konklusionen. Rebecca Hall är fenomenal dock