2.7

The Night House

Efter att Beths man oväntat avlider, blir hon ensam kvar i hemmet vid sjön som han byggde åt henne. Hon försöker så gott hon kan hålla ihop men sedan kommer drömmarna. Störande syner om en entitet i huset kallar till henne men dagsljuset sköljer bort alla bevis på ett spöke. Beth börjar gräva i hans tillhörigheter för att få svar.

Originaltitel The Night House
Regissör David Bruckner
Manus Ben Collins, Luke Piotrowski
Genre Thriller, Skräck, Mysterium, 2020-talet
Skådespelare Rebecca Hall, Sarah Goldberg, Vondie Curtis-Hall, Evan Jonigkeit, Stacy Martin, David Abeles, Christina Jackson, Patrick Klein, Crystal Swann

ekneB
2021-10-23
Riktigt bra film även där största felet är att man fyllt på med jump scares enbart med högt ljud. Det blir ju effektivt men det känns väl billigt
amam
2021-10-18
Rebecca Hall glänser i huvudrollen och filmen är vackert filmad, skickligt regisserad och har flera lager. Ett konstverk helt enkelt. Svag fyra.
ShenLong
2021-10-10
klassisk skräck, börjar bra och lågmäld. blir sen mest "in your face" , även om det inte är CGI hell, så är det för mycket. den tappar också bort sig själv och man blir besviken på konklusionen. Rebecca Hall är fenomenal dock