3.3

The New Tenants

En snokande granne, en knarklangare och en vapenviftande äkta make. Det är välkomstkommittén för de två männen som just flyttat in. Mitt ibland flyttkartongerna och hoppet om en ny start, upptäcker de den nya lägenhetens fasansfulla historia.

Originaltitel The New Tenants
Regissör Joachim Back
Manus Anders Thomas Jensen
Genre Drama, Kortfilm, 2000-tal
Skådespelare Vincent D'Onofrio, Kevin Corrigan, Liane Balaban, Jamie Harrold, David Rakoff, Helen Hanft

Hypostas
2012-10-14
Den här gillade jag skarpt, förutom slutet som drog ner betyget till en svag fyra. Riktigt cool och utflippad film fram tills dess. Värdig vinnare, trots allt.
resegaranti
2010-12-28
Mycket bättre än Jensens tidigare Oscars-vinnare. Supertramsig intrig som ständigt tar nya vändningar med sköna karaktärer. De tidigare var strömlinjeformade för att kunna göra ett enda stort skämt på slutet vilket blev allt för enahanda. Slutet är dock en stor besvikelse även här. Snacka om ologisk nödlösning. Hursomhaver blir jag sugen på att se något mer från Jensens sinnessjuka regiuniversum när jag ser det här. Släpp pennan!
Rune2000
2010-04-07
En bra kortfilm som tyvärr vann sin Oscar mer för att juryn kände sig mer bekväma i denna films indie-storstadsmiljön än i filmer som "Istället För Abrakadabra" och "Kavi".
ninja
2010-03-11
Du har helt fel, det säger snarare mer om Oscarsakademin än något annat.
bauster
2010-03-09
Att en film som denna betingar en oscar säger nog mest om hur marginaliserad kortfilm är.