2.3

The New Romantic

Blake är frustrerad över bristen på artiga killar i sin egen ålder. Hon bestämmer sig för att ge upp jakten på kärlek för att börja dejta äldre män i utbyte mot gåvor istället.

Originaltitel The New Romantic
Regissör Carly Stone
Manus Carly Stone
Genre Komedi, Drama, 2010-tal
Skådespelare Jessica Barden, Hayley Law, Brett Dier, Timm Sharp, Avan Jogia, Camila Mendes, Kamilla Kowal, Greg Hovanessian, Annie Clark, Eva Link, Darren Eisnor, Vinnie Bennett

KyLLo
2019-01-16
Av en tillfällighet har jag sett en del filmer med Jessica Barden på senare tid. Ofta har hon spelat en tonåring som vill utforska vuxenlivet och söker sig till vuxna män, så även här. Men sedan är situationerna och filmerna ganska olika varandra ändå. För att vara en romantisk dramakomedi är den här ganska dyster också. Den verkar främst riktad till tjejer/kvinnor, med mer tjejsnack, tjejproblem och tjejfokus än i liknande filmer. Jag tror att det hade blivit bättre utan det (får skylla på att jag är kille), men generellt gillar jag alldagliga tonårsfilmer och Jessica Barden, så klart sevärd.