2.3

The New Barbarians

Året är 2019 och jorden är förstörd av kärnvapenkrig. De få överlevarna jagas dessutom av en självutnämnd grupp överstepräster - Tempelriddarna - som har som mål att utrota mänskligheten som straff för att de förstört allt. Två ensamma hjältar slår sig dock ihop för att stoppa dem.

Originaltitel I nuovi barbari
Alternativ titel Warriors of the Wasteland, Metropolis 2000, 2019 - The New Barbarians, Helvete år 2019
Regissör Enzo G Castellari
Manus Tito Carpi, Enzo G Castellari, Antonio Visone
Genre Action, Science Fiction, Thriller, 80-tal
Skådespelare Giancarlo Prete, Fred Williamson, George Eastman, Anna Kanakis, Ennio Girolami, Venantino Venantini, Massimo Vanni, Giovanni Frezza, Iris Peynado, Andrea Coppola, Enzo G Castellari, Zora Kerova

dudson
2017-09-01
Förjävla seg&rutten apocalypse rulle. Vilket är synd då Castellari regisserat och Williamson är med. Men skräpet lyfter alldrig. Lågbudget skräp"
Raimo_1985
2013-12-04
Inte så bra som man skulle kunna tro men jag ska se om den snart. Minns mest fjuttiga motorljud och att Fred W är glad att få gå till sängs med en riktig pudding.... Not.
2013-11-26
Ostig och rätt så intetsägande och tjatig PA med lite för låg macho-faktor. (5+/15)
jeremy_jones
2013-08-09
Ett gäng homosexuella ateister som vill förgöra mänskligheten glider omkring i piffiga kläder, sköna hårfrisyrer och fräna bilar. De våldtar meningsmotståndare och säger saker som "The world is dead, it raped itself" medan effekterna varierar mellan kreativa och trötta. Den tar sig själv på allvar dessutom. Fel på många nivåer, men inte helt ointressant. (2/6)
2013-04-17
Bronxrillarna av samme regissör är betydligt mer underhållande då denna är taffligare gjord. Fula miljöer och trista ljudeffekter varvat med med en del roliga actionscener.

2013-04-10
Riktigt häftig film om ni frågar mig. Grym musik, härliga actionscener, urfånigt manus (vilket ses som underhållande) och i överlag en galet rolig och obskyr filmupplevelse. Den engelska dubbningen förstör dock en hel del.
PreCert
2012-08-12
Helt ok rulle av Castellari med det post-apocalyptiska temat. Men jag rekommenderar er att se 1990: Bronx Warriors och Bronx Warriors först. Men soundtracket av Simonetti är riktigt schysst!
Greigh
2012-04-30
En film som bjöd på enastående explosioner och fula vapen. Betydligt mer action-fylld än Mad Max-filmerna, men fan så mycket sämre slapsticks och handling.
Fritz_Klyka
2012-03-29
The world is dead... it raped itself
craptastic
2011-09-16
Föredrar de två första Bronx rullarna. Denna är stel om man jämför. Dessutom har den en av de tristaste och stelaste huvudkaraktärerna någonsin. En del pang pang och modifierade bilar. Gillar genren och det är godkänt. men bättre filmer finns