2.3

The Nest

En kvinna befinner sig i ett sjaskigt laboratorium, och ber att få sitt ena bröst bortopererat.

Originaltitel The Nest
Regissör David Cronenberg
Manus David Cronenberg
Genre Kortfilm, 2010-tal
Skådespelare Evelyne Brochu, David Cronenberg (röst)

DeLarza
2015-01-04
Precis som ni andra nämner är det härligt att se att det fortfarande huserar ren body horror i Cronenbergs sinne. Man tar varje korn man kan få när den varan inte direkt fått ta plats i hans senare långfilmer.
zonk
2014-11-05
En bagatell egentligen, men likväl, man märker vilken talang han har för body horror. Fan, det blir så fruktansvärt frestande, tanken på att han skulle kunna göra en rejäl, helgjuten body horror-rulle, en långfilm med lite budget. För han kan fortfarande.. det märks.
ziferN
2014-09-06
Detta är inte direkt bra, utan väldigt tunt men Cronenberg som för mig är en personlig favorit så kan jag inte låta bli att ge den en trea i betyg, eftersom Cronenbergs bisarra idéer är ändå helt genialiska och det är kul att se honom återvända till sin bästa genre, body-horror, som jag hade i dagsläget hade velat se ny långfilm inom.
Engravadlax
2014-07-22
Mja, rätt tunt.
AlbinWesley
2014-07-05
Cronenberg går på sätt och vis tillbaka till sina rötter med body horror och sexuella motiv genom att placera ett insektsbo i ett kvinnobröst. Han är ju fan sjuk. Och briljant. Det hade nog kunnat bli en fyra om äcklet blev explicit och filmen inte stannade vid intervjun. Även om det implicita även det blir rätt obehagligt.