3.5

The Music Never Stopped

När Gabriel hamnar på sjukhus med en hjärntumör får han träffa sina föräldrar för första gången på nästan tjugo år. På grund av tumören är Gabriel oförmögen att bilda nya minnen, men hans pappa lyckas tillsammans med en psykolog hitta ett sätt att kommunicera med hjälp av musik.

Originaltitel The Music Never Stopped
Regissör Jim Kohlberg
Manus Gwyn Lurie, Gary Marks
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare J K Simmons, Cara Seymour, Lou Taylor Pucci, Julia Ormond, Mía Maestro, Tammy Blanchard, Scott Adsit, James Urbaniak, Peggy Gormley, Ryan Karels, Josh Segarra, Xander Johnson, Jesse Roche, Max Antisell

supermancover
2017-05-16
Jag tycker inte att det spelar så stor roll att det är orimlig hjärnfakta i detta fallet då jag inte direkt tycker att det handlar så mycket om det egentligen. Tänker att det är en ursäkt för att få fram den riktiga handlingen vilket är hur musik helar och att giftiga relationer kan bli friskare med tiden. Att det egentligen är ganska irrelevant att faktan om hjärnskadan inte är helt och hållet rimlig då det ändå mest är en ursäkt för att lyfta fram andra ämnen. Blev väldigt impad av både Simmons och Lou Taylor Pucci som gjorde enastående skådespelarinsatser. Otroligt bra.

2016-08-03
Filmen er fin men ikke noe spesielt i seg, det er Simmons og Pucci som gjør den. Maestro er riktig fin.
federico033
2016-03-22
Blev inte lika berörd som jag hade förväntat mig tyvärr, men Simons är en klippa och bär filmen på sina axlar
Kebaa
2013-09-11
Sjukt fin film. Kanske inte så accurate när det kommer till hjärntumörer (vad vet jag), men den balanserade det här med kärlek, förlust, acceptans och hur lite som krävs för att ett liv ska vara värt att leva väldigt väl. Feel-good och feel-bad i en bra blandning.

2012-10-06
Detta är J K Simmons film från början till slut. Fan vad bra han är. Synd att filmen inte är bättre bara.
Ilea
2012-09-01
Ren desinformation om hjärntumörer (av denna typ). Bättre research nästa gång, får vi hoppas.
AlbinWesley
2012-06-18
Jag tycker att det är för uppenbart och fantasilöst gjort nästan rakt igenom. Det goda soundtrack som utlovades blev dessutom mer en propagandafilm för Greatful Dead än en rik musikfilm. Ändock spelar Simmons lika perfekt som vanligt och vissa scener är väldigt fina. Bra film som borde varit bättre.
Cheezle
2012-04-03
Tårarna kom var tionde, var femte, minut. Magisk i all sin enkelhet.
Benisakura
2012-04-01
Bra musik och skådespeleri, riktigt gripande emellanåt men jag tycker ändå inte att den riktigt orkar ända fram.
piik
2012-03-22
helt fantastisk film. fastnade nästan omgående. soundtracket är helt fantastiskt också. mycket rörande och fin historia. se denna film!