2.5

The Monuments Men

I en kamp mot klockan försöker ett osannolikt gäng med konsthistoriker och museumskuratorer ta sig in i Nazityskland och rädda ovärderliga konstskatter innan Hitler beslutar sig för att förstöra dem.

Originaltitel The Monuments Men
Regissör George Clooney
Manus George Clooney, Grant Heslov
Genre Drama, Komedi, Krig, Biografi, 2010-tal
Skådespelare Matt Damon, Bill Murray, George Clooney, Cate Blanchett, John Goodman, Bob Balaban, Hugh Bonneville, Justus von Dohnányi, Jean Dujardin, Sam Hazeldine, Miles Jupp, Zahary Baharov, Dimitri Leonidas, Christian Rodska, Holger Handtke, Michael Dalton

Skapad 2019-11-09 av Mat1az
George Cloone har förmått att samla ihop en nobel skara duktiga skådespelare för sitt senaste filmprojekt. Dessvärre lyckas inte de samlade krafterna kompensera för ett platt och innehållslöst...   Läs mer »

capitol
2024-03-10
De försökte göra en saving private ryan, men verkade inte kunna besluta sig för om den skulle vara seriös eller en matinéfilm
okidoki
2018-09-13
Fruktansvärt rörig.
Rele
2017-09-16
En seg film. Storyn är intressant, men trots flera duktiga skådespelare, har George Clooney inte klarat av att göra en bra film. Jag ger en tvåa.
NoWireHangers
2017-08-03
Grundkonceptet är intressant, men med sömnigt manus blir det en trist film.
92axha10
2017-05-17
Besvikelse. Kanske för höga förväntningar
Zok
2016-09-15
Sömnpiller som aldrig blir intressant, även om själva "storyn" skulle kunna vara det.
Mysharry
2016-07-13
Intressantare koncept än resultat. Förmodligen roligare att spela in än att se på. Spretar i sina försök, och ingen kommer till sin rätt. Förmodligen hade den varit bättre som renodlad dramadokumentär.
fridenpaden
2016-07-10
Många försök att göra scenerna roligare men något som inte passade. Dålig score. Annats intressant. Skulle funka bättre som dokumentär.
idaho1981
2016-05-12
Egentligen väldigt intressant historia, hur mycket är konsten värd, vad har den för plats i samhället. Sen finns det några bra scener, men resten har bara blivit nåt Hollywooddravel, försöker det vara en komedi eller drama? Blir varken berörd eller skrattar...
annihilat0r
2016-03-08
"The Monuments Men" förs fram genom en putslustig humor, ganska likt humorn i Sällskapsresan-filmerna. Manuset är lika snurrigt som undermåligt. Regin är dessutom besvärande lågkvalitativ. Karaktärerna är så ytliga att det smärtar. Sammanfattningsvis stämplar jag detta spektakel som en riktig jävla fars.