3.2

The Miracle Worker

Helen är både blind och döv sedan födseln och kan heller inte tala. Att lära henne saker blir allt svårare och hennes föräldrar anställer därför Annie Sullivan, som lärare åt dottern. Filmen är baserad på William Gibsons klassiska pjäs om Annie Sullivans ansträngningar, att hjälpa den blinda och döva Helen Keller bort från hennes sedan födseln så mörka och tysta värld.

Originaltitel The Miracle Worker
Regissör Nadia Tass
Manus Monte Merrick
Genre Drama, 2000-tal
Skådespelare Alison Elliott, Hallie Kate Eisenberg, David Strathairn, Kate Greenhouse, Lucas Black

Devilock
2014-06-26
En blind unge som slår runt grejer, är allmänt bråkig och till slut lär sig lite hyffs - klart slut. 90min bortkastat.

2011-10-07
Sentimentalt och ruskigt förutsägbart på alla fronter, men jag föll för den ändå.
Keguri
2010-11-19
Vaaa, min version var bara 90 min :S Konstigt.
Anden2010
2010-06-22
Ställer samma fråga som Goodwin. Var finns denna film att köpa???
Goodwin
2009-06-23
Vet någon var man kan köpa denna film? Verkar inte ha kommit ut i Sverige? Har sett denna och den var så himla bra och bara måste se den igen! Hur?
Muhammed
2008-10-10
Fascinerande pedagogik som är tankeväckande. Flickan spelar suveränt bra och lärarinnan är som klippt och skuren i rollen.
Perdhra
2008-08-29
Jag måste säga att jag inte tycker om barn i film i vanliga fall men, den här lilla tjejen är helt underbart bra. Hon är liksom inte ett hjälplöst barn utan mer än så. Kanon bara därför. Sen är det en lagom bra story. En svag fyra
jassy1983
2008-07-15
Det e min favorit film.. Jag ge dem 5 betyg.. Jag kunna ha ge dom 10 hög betyg
Bellan
2008-05-18
Handikappad är ett ord för att samhället inte är anpassat för dennas behov, i detta fall gör föräldrarna barnet handikappat genom att inte uppfostra samt att ge henne ett språk.
ninja
2008-05-17
Balanserar mellan en etta och en femma. Underbart sentimentalt.