3.2

The Mighty

Max är stor för sin ålder men har ett klent förstånd. I dörren bredvid honom bor Kevin som på grund av en sjukdom är beroende av kryckor. Med hjälp av böcker och fantasi förflyttar sig dessa udda killar till en värld av riddare och andra ärofulla hjältar.

Originaltitel The Mighty
Regissör Peter Chelsom
Manus Charles Leavitt
Genre Drama, 90-tal
Skådespelare Sharon Stone, Gillian Anderson, Harry Dean Stanton, James Gandolfini, Kieran Culkin, Gena Rowlands, Elden Henson

2016-10-23
Riktigt bra film! Både gripande och spännande! En av Sharon Stones bästa! Stark 4:a.
kirseberg
2015-06-28
Intressant att Sharon Stone under 1998 medverkade i både denna och Sphere, två filmer som båda innehåller förarglig kapitelindelning.
kirseberg
2015-06-28
Alltid tyckt riddare är ganska fattiga (hehe) så de referenserna biter tyvärr inte på mig. Ett problem är att jätten Finn har en del repliker som inte går ihop med hur hans karaktär framställs i resterande delar av filmen, han känns dåligt skriven och tyvärr är hans skådespelare inget vidare i min mening. Irriterande dåliga slutminuter på en halvt okej film ger oss en tvåa.
2014-12-05
Här har man haft full koll på vilka knappar man ska trycka för att få mig som tittare att verkligen engagera mig i dessa två olika men ändå lika ungdomar. Kul att se både Sharon Stone och Gillian Anderson prestera riktigt bra i sina roller. Välspelat och bra. 3+
JohnMcClane
2012-08-20
Fantastisk film! :)
Mikka
2012-02-03
Lite charmig och mysig film. Helt okej manus.
jerker_dahlman
2011-10-03
skön och mysig, men lite för tunn, borde varit längre så grabbarna hann med att göra lite mer härligheter, och klipp bort riddarna, gör det hela lite löjligt
RunRiot
2011-09-15
Ganska söt film, men den lämnar för många lösa trådar. Jag satt mer och funderade på om familjen Culkin lyckats hitta hemligheten bakom kloning, än vad som skulle hända i filmen. Jag förstår inte riktigt det sorgliga i tvättfirmescenen, men det är tydligen jättesorgligt enligt min pojkvän... Aja, Culkinungen var bra(precis som resten av klonerna) och Sharon Stone överraskade. Svag fyra bara för att jag gillade riddarliknelserna.
SHAAWW
2010-06-11
Bra film men komedi är de knappast.
FilmSimon
2010-02-26
svag trea, alldeles för många små orimliga incidenter som dar ner hela filmen :( sen så hade filmen varit grymt mycket bättre utan alla riddare... hyfsad film iaf men kan inte fatta att folk ger den fyra :/ ne nästan tvåa faktiskt men vist vid slutet så drogs jag med i historien tillslut :) men ganska förutsägbar. den vore 1000 gånger bättre om man inte hade fått höra snackat med doktorn och mamman...