3.2

The Meyerowitz Stories

En splittrad familj samlas i New York för att fira deras fars konstnärliga arbete.

Originaltitel The Meyerowitz Stories (New and Selected)
Alternativ titel Yeh Din Ka Kissa
Regissör Noah Baumbach
Manus Noah Baumbach
Genre Drama, Komedi, 2010-tal
Skådespelare Adam Sandler, Ben Stiller, Dustin Hoffman, Elizabeth Marvel, Emma Thompson, Grace Van Patten, Judd Hirsch, Rebecca Miller, Sakina Jaffrey, Gayle Rankin, Michael Chernus, Candice Bergen, Adam Driver, Matthew Shear, Danny Flaherty, Justin Winley, Jerry Matz

Ghostface
2020-08-24
Bra skriven historia med sympatiska och skeva karaktärer. Påminner stundtals om teater på grund av all dialog men detta är film trots allt.
2019-11-14
Jag gillade det här, det blev aldrig för mycket,(kanske lite i slutet)En mycket dialogfull familjehistoria, med bra skådespelare och då mest Dastin Hoffman som spelade den självupptagna, aningslöse fadern.
YouAreNrIchi
2019-01-17
Jag läste någonstans att den här filmen fångar exakt varför film som medium kan gestalta dialog på ett sätt som litteratur aldrig skulle kunna. Och det stämmer nog, jag kan inte föreställa mig hur det skulle vara att läsa en text där alla bara pladdrar förbi varandra om olika saker, men här fungerar det riktigt bra. Mycket bra film!
HerrNenne
2018-09-28
Allt är bara osympatiskt och irriterande utan ljusning.
Bomkia
2018-03-30
Härligt dysfunktionellt. Finns en scen där Stiller och Hoffman har lunch men båda bara pratar om sitt eget liv som kändes väldigt påtaglig. Mysigt. 4-
wasteoftime
2018-03-29
Alltså, dessa Netflix-producerade Adam Sandler-filmer är verkligen en salig blandning. Och det har verkligen urkalkats ett tema med Dustin Hoffman som Sandlers gamle far. Det här är en underlig film som ligger på en ganska måttlig nivå stora delar, med en del dippar, men inte minst några fina toppar. Det är inte så att jag vill överväga en tvåa, men känslan filmen lämnar är ändå trevlig. Det blir 0,0 på SH-skalan.
Hogman
2018-02-16
En bra samling skådespelare och hyfsat imdb-betyg på 7,0 gjorde mig nyfiken, men vilken flopp. Pladdrigt och oengagerat. Bara osympatiska karaktärer. Obegriplig film .
annihilat0r
2018-01-01
"The Meyerowitz Stories" upplevde jag som ett relativt intressant drama för stunden; dock inget livsförändrande eller speciellt minnesvärt.
Rune2000
2017-12-30
Filmen kändes som en mix mellan Woody Allen och Wes Anderson men i slutändan hade den en tydlig touch av Noah Baumbach. Samspelet mellan Sandler och Stiller var helt enastående. Resten av ensemblen var också riktigt bra. Den enda karaktären som jag inte förstod mig på spelades, märkligt nog, av Emma Thompson. Men det berodde troligen mer på manuset än på hennes insats. Rekommenderas!
Spidde
2017-11-23
Helt OK ändå. Kan medge att jag blev lite misstänksam när Noah Baumbach gör film för Netflix, men den håller ändå sedvanligt hög nivå. Bra skådespel (särskilt kul att se Sandler leverera igen, det var längesen), kul manus och allmänt trevlig. Stark trea.