The Maze Runner

Efter att ha fått sitt minne raderat placeras Thomas tillsammans med några andra ungdomar i en gigantisk labyrint. Deras enda chans att överleva är att hitta en väg ut.

Originaltitel The Maze Runner
Regissör Wes Ball
Manus Noah Oppenheim, TS Nowlin, Grant Pierce Myers
Genre Action, Thriller, Science Fiction, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Dylan O'Brien, Aml Ameen, Ki Hong Lee, Kaya Scodelario, Blake Cooper, Thomas Brodie-Sangster, Will Poulter, Dexter Darden, Chris Sheffield, Joe Adler, Alexander Flores, Jacob Latimore, Randall D Cunningham, Patricia Clarkson, Don McManus

uncle_funk
2016-04-27
Maze runner... Vart var labyrinten?
RichardEk
2016-04-10
Det här var inte så illa, det lönar sig att inte ha så höga förväntningar när man ser dessa ungdomsfantasyfilmer. Här finns ett mysterium som höjer filmen (labyrinten i sig) och till det en del actionscener som är klart godkända visuellt. Tempot är i mitt tycke relativt långsamt (i likhet med "Hunger Games" men i kontrast mot "Jupiter Ascending") vilket gör berättelsen mer engagerande eftersom temposkiftningarna i sig knyter betraktaren närmare filmens händelseförlopp.
karlstadtös
2016-04-03
Spännande, men inte särskilt trovärdig. Men filmer behöver väl inte alltid vara trovärdiga?!
2016-03-28
Oj, vilken överraskning! Jag förväntade mig något i stil med Hunger Games och Divergent, alltså något riktigt dumt och löjligt baserat på pinsamma romaner skrivna av totala klåpare. Men inte då. Istället blev det en underhållande hjärndöd popcornrulle med bra tempo och en hel del spänning. Men självklart kan man dra paralleller till Hunger Games och Divergent, men då får man även lägga till såväl Flugornas herre som Cube. Hellre platt och helgjutet än skenbart djupt. (9/15)
bojaka
2016-03-27
Vill sätta en trea, men den når inte riktigt ända fram. Intressant action helt klart och sevärd en söndag, men storyn.. Jag vet inte...
ulpe01
2016-03-25
Ännu en film där jag tror att min superlåga förväntningar hjälper till att göra filmen lite bättre. Fartfyllt och spännande. Visst hittar man lite frågetecken kring handlingen, men filmen funkar som underhållning för stunden.
Robkiller
2016-03-10
Ungdomsaction utan någon större mening.... men visst.. var väl inte helt ointressant ändå...
cannibalrice
2016-03-05
Som hungerspelen, men med män i huvudrollerna och mycket sämre.
Zebulonm
2016-02-09
Rätt intressant o bra...
Björkman
2015-12-21
Spännande och mystisk från början till slut. Kul att man fått ihop en mix av ett så stort antal kändare unga skådespelaransikten som är på väg uppåt. Väldigt stark trea.