The Maze Runner

Efter att ha fått sitt minne raderat placeras Thomas tillsammans med några andra ungdomar i en gigantisk labyrint. Deras enda chans att överleva är att hitta en väg ut.

Originaltitel The Maze Runner
Regissör Wes Ball
Manus Noah Oppenheim, TS Nowlin, Grant Pierce Myers
Genre Action, Thriller, Science Fiction, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Dylan O'Brien, Aml Ameen, Ki Hong Lee, Kaya Scodelario, Blake Cooper, Thomas Brodie-Sangster, Will Poulter, Dexter Darden, Chris Sheffield, Joe Adler, Alexander Flores, Jacob Latimore, Randall D Cunningham, Patricia Clarkson, Don McManus

Pari
2023-01-07
Tyckte redan boken hade massa oförklarade saker och ifrågasättande val. Filmen försöker sig på egna ideer samt tar bort en massa ifrån boken som var bra, vilket gör det hela än sämre.
TURGUT
2021-09-12
Skulle nog ha sett denna som 30 år yngre!
Rele
2018-07-07
Den här filmen var inget för mig. Alldeles för svag regi och inte så avancerat manus heller. Skådespelarna var unga nybörjare. Jag ger en svag tvåa.
bnw
2018-06-15
Framtidsdystopi med aningen för mycket pojkbandsframtoning. Också lite för (bokstavligt) mörk här och där, så det blir svårt att se vad som händer.
2018-01-17
Intressant på pappret, men halvdåliga skådespelare och på tok för mycket specialeffekter för att den ska kännas trovärdig eller gå att leva sig in i.
DiMMUBoRGiR
2017-01-26
Ungdomligt och naivt på ett faktiskt befriande sätt, utan att bli en ny Hunger Games.
Roswall
2017-01-22
Svag trea. Tycker ändå att det funkar och är lite mysigt!
Christofer
2016-08-07
7/8 2016: Omtitt inför uppföljaren. Håller fortfarande tycker jag, trots några uppenbara brister. 10/1 2015 (3:a): Riktigt hygglig faktiskt även om själva 'settingen' kändes relativt osannolik. Gillar slutet :)
xpndr
2016-07-10
Nej. Detta lyfter inte alls. Färdigtuggad och tanklöst.
Greystalker
2016-05-19